خبرگزاری کار ایران

ایوبی اعلام کرد:

فروش سینماها بعداز پایان دولت احمدی‌نژاد افزایش داشت

ایوبی می‌گوید قبل از دولت یازدهم فروش سینما‌ها ۳۰میلیارد تومان بود اما این فروش در دولت یازدهم به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

 به گزارش ایلنا، رییس سازمان سینمایی با حضور در مجتمع بزرگ سینمایی- تجاری اکباتان –مگامال- از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کرد.

 حجت الله ایوبی با اشاره به ساخت سینماهای مدرن در مجتمع‌های تجاری اظهار کرد: تجربه نخست در این زمینه مجموعه «کوروش» بود که بازتاب خوبی داشت. احداث سینما در آن مجموعه در ابتدا با نگاه فرهنگی انجام شد اما امروز می‌بینید که همه سینما‌ها و هم بخش تجاری آن؛ به لحاظ اقتصادی از رشد خوبی برخوردارند.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان از فروش سینماهای کشور در سال گذشته از محل فروش مجموعه کوروش حاصل شد که این رقم قابل توجهی است.

رییس سازمان سینمایی به فروش ۳۰ میلیاردی سینمای ایران قبل از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته سینمای ایران حدود ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که البته این رقم هنوز مطلوب ما نیست اما رشد ۱۰۰ درصدی فروش سینما‌ها در سال ۹۳ نشان می‌دهد ظرفیت اقتصادی خوبی در این بخش وجود دارد.

ایوبی تصریح کرد: در سال نخست اجرای طرح سینما سلام، مردم نشان دادند که به سینما رفتن علاقه‌مند هستند و ایجاد صف‌های متعدد درمقابل سینماهای سراسر کشور دلیل این مهم است که مردم سینما می‌خواهند.

وی خطاب به مدیران مجموعه مگامال اکباتان گفت: ساخت سالن‌های سینمایی علاوه بر کارکرد اقتصادی، وجهه فرهنگی را نیز بر شما می‌افزاید و از این پس در تعامل با اهالی سینما، وارد عرصه جدیدی خواهید شد؛ امیدواریم این حرکت فرهنگی- اقتصادی، با موفقیت ادامه یابد.

رییس سازمان سینمایی همچنین یادآور شد: نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ سال سینمایی به این سبک در کشور ساخته خواهد شد؛ تلاش مدیریت سینما نیز موفقیت فعالان این عرصه است و امیدوارم این نوع جریان سالن سازی تثبیت شود.

حسین مظفری(مدیرعامل مگامال اکباتان) نیز با ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف این بازار بزرگ تجاری فرهنگی اظهار کرد: مگامال با مطالعه دقیق ساخته شده و در آن بخش‌هایی همچون دنیای بانوان برای نخستین بار تعبیه شده است.

وی یادآور شد: دنیای طلا، دنیای مبلمان در کنار شهر بازی و سینما دیگر بخش‌های این بازار بزرگ را تشکیل می‌دهند و تلاش ما ساخت مجموعه ایی دقیق بوده است.

مدیرعامل مجموعه مگامال اکباتان توضیح داد: شهربازی این مجموعه در فضایی ۶ هزار متری و با ارتفاع ۱۳ متر خواهد بود و این بخش در کنار سینما قرار دارد.

سهراب‌پور(مدیر بخش سینمای این بازار بزرگ) نیز گفت: در این مگامال ۷ سالن سینمایی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر مخاطب احداث شده و این ظرفیت وجود دارد که این سالن‌ها با انجام تفاهم نامه‌هایی تا ۴ ماه آینده افتتاح شود.

کد خبر : ۲۷۸۹۳۱