خبرگزاری کار ایران

قطعه‌ای از موسیقی فیلم «رستاخیز» منتشر شد

به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) قطعه کوتاهی از موسیقی فیلم سینمایی «رستاخیز» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع) قطعه‌ای کوتاه از موسیقی فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش منتشر شد که این قطعه فضای حماسی فیلم را تداعی می‌کند.

استفان واربک آهنگساز این فیلم سینمایی تاریخی – مذهبی است که همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

این قطعه توسط واربک ساخته و توسط ارکستر سمفونیک بلژیک نواخته شده است.

این فیلم عاشورایی توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ۹ سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است.

سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین موسیقی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین دست آورد فنی به فیلم «رستاخیز» فوق تعلق گرفته است.

آرش آصفی، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، بهنام تشکر، انوشیروان ارجمند و … و هفت بازیگر از کشورهای عربی در فیلم «رستاخیز» ایفای نقش کرده‌اند.

 «رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با نام «حسین، آنکه گفت نه» (Hussein Who Said No) عرضه خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه‌ مسلمین بر خلافت تکیه می‌زند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد که از حسین (ع) بیعت بگیرد.

بُکیر ابن‌ِ‌ حُر که به عنوان پیکِ ویژه‌ دربارِ دمشق انتخاب شده است مامور رساندنِ نامه یزید به مدینه می‌شود. او که جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است در مدینه درمی‌یابد که حاملِ نامه‌‌ای است که در آن به قتلِ حسین (ع) فرمان داده شده است.

بُکیر در مکه با افکار و اندیشه‌های امام حسین (ع) آشنا می‌شود.

مردم کوفه با ارسالِ نامه‌هایی بی‌شمار، حسین (ع) را به کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام علیه یزید، آن‌ها را یاری کنند.

حر اِبن یزید ریاحی به همراهِ بُکیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله مأمور می‌شوند به سمتِ کاروان حسین (ع) که به سمتِ کوفه در حرکت هستند بروند.

کاروان امام حسین (ع) در شماری اندک در کربلا به محاصره‌ هزاران نفر از سپاهیان‌ِ دستگاهِ خلافت درمی‌آیند. در روز عاشورا، نورِ حقیقت بر چشمان‌ِ بُکیر می‌تابد و …

کد خبر : ۲۷۹۰۰۶