خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری در خبرگزاری کار ایران:

مدیرکل هنرهای نمایشی در انتخاب همکاران خود مستقل است/ ریسک تاخیر در بازسازی را پذیرفتم

معاون امور هنری، ظهر امروز(یکشنبه؛ سوم خردادماه) ضمن بازدید از خبرگزاری کار ایران؛ به پرسش‌هایی درباره نام‌گذاری سال توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دلایل تاخیر در بازسازی تئاترشهر و نقش مدیرکل هنرهای نمایشی در تعیین مدیرانِ‌پایین دست و حواشی ایجاد شده در حوزه موسیقی پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادخانی در پاسخ به این نظر که احساس می‌شود ناهم‌سازی در زمینه‌ی مدیران تئاتری همچنان بعد از استعفای مدیرکل اسبق ادامه یافته و به نظر می‌رسد بعضی مدیران زیرمجموعه اداره کل هنرهای نمایشی بیشتر به معاونت امور هنری دلگرم هستند؛ گفت: خیر؛ اینطور نیست که مدیران بی‌توجه به مدیرکل‌ها؛ به من دلگرم باشند. مدیرکل هنرهای نمایشی با استقلال کامل عمل می‌کند. مانند بعضی تغییرات جزئی که آغاز شده و شاهد هستیم آقای شفیعی در انتخابِ مدیران مستقل است.

مرادخانی همچنین درباره بازسازی تئاترشهر اظهار کرد: آقای کاراندیش تمام زندگی خود را برای بازسازی گذاشته اما بعد از ورود با موضوعی مواجه شد که برایش تعجب‌آور بود. مثلا در نشستِ مشترک با گروهِ طراحانِ صحنه جلسه پرمخاطره‌ای داشتیم که من طرفِ هنرمندان را گرفتم. اصلا شکل برگزاری این جلسه سینمایی بود و کمکش‌های جدی وجود داشت ولی من تاکید داشتم این هنرمندان هستند که بعدا قرار است اینجا در خانه‌ی خود کار کنند.

معاون امور هنری در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در زمینه فنی معماری‌ سالن‌ها مشکلی جدی به‌وجود آمده است؛ بیان کرد: سفارش صندلی‌ها با تاخیر مواجه شده بود اما اعلام کردم ریسک تاخیر در بازسازی را به این شرط می‌پذیرم که اتفاق موردنظر هنرمندان رخ دهد. قبول دارم کار با تاخیرهایی مواجه شد اما وقتی مسائل را پیگیری می‌کنید؛ مواردی وجود دارد که دستِ شما نیست اما من وظیفه دارم پیگیر باشم و برای تمام شدنِ کار فشار بیاورم.

او افزود: به دوستان گفتم سی‌پی‌امی طراحی کنند که ما جریان روند امور را بررسی کنیم و قول دادند ظرف دو ماه آینده کار به اتمام برسد.

مرادخانی درباره کاستی‌های مالی موجود در حوزه هنرهای نمایشی و معاونت امور هنری عنوان کرد: حوزه سینما خود را از مشکلاتی که ما داریم خلاص کرده و 105 میلیارد بودجه دارد ولی معاونت امور هنری امسال در صورت تحقق صددرصد بودجه اعلام شده 30 میلیارد تومان بودجه خواهد داشت. این درحالی‌ست که معمولا تا 80 درصد بودجه بیشتر محقق نمی‌شود اما من می‌گویم ایرادی ندارد ما طوری عمل می‌کنم که درصورت تحقق 80 درصدی هم؛ باز همان سی‌ میلیارد را داشته باشیم.

مشروح این نشست و دیدارِ معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرگزاری کار ایران به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر : ۲۷۹۱۶۳