خبرگزاری کار ایران

ایوبی: بستن خانه سینما در دولت دهم خطایی استراتژیک بود

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۳۵۵

رییس سازمان سینمایی معتقد است بستن خانه سینما خطایی استراتژیک بود اما امروز سازمان سینمایی حاضر است همه کارها را به خانه سینما واگذار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی؛ شب گذشته (یکشنبه 3 خرداد ) در مراسم تقدیر از هیات مدیره خانه سینما در دوره دوازدهم گفت: پیش از حضور در مدیریت سینما، موضوع خانه سینما را پیگیر بودم و تلاش کردیم موضوع خانه سینما به یک مسئله ملی تبدیل نشود.

وی ادامه داد: یادآوری برخی مسائل و مقاطع تاریخی و کنکاش عالمانه آن‌ها ضروری است؛ مسئله بسته شدن خانه سینما ارزش یک تحقیق جامع دارد.

رییس سازمان سینمایی افزود: چگونه ممکن است جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی به این جمع‌بندی برسند که خانه سینما بسته شود و این خطای استراتژیک چگونه اتفاق افتاد؟ معتقدم این مسئله باید دقیق بررسی شود.

ایوبی ادامه داد: در آن روزگار می‌دیدم عده‌ای از علاقمندان به کشور و فرهنگ، به این نتیجه رسیده بودند که خانه سینما باید تعطیل شود و این هزینه به نظام و اهالی خانه سینما تحمیل شد.

وی افزود: ما امروز با رفتار‌ها یمان تاریخ را می‌نویسیم هرچند خودمان و مسئولیتمان کوچک باشد اما آیندگان و تاریخ بی‌رحمانه قضاوت می‌کند.

رییس سازمان سینمایی افزود: ماجرای خانه سینما را در دو هفته اول حضور در مدیریت سینما بررسی کردم و فکر می‌کنم در این باره و اتفاقاتی که در این دو هفته بر من گذشت می‌توانم بسیار بنویسم. تا آخرین انتخابات خانه سینما، عده‌ای فکر کردند می‌توانند جلوی انتخابات را بگیرند اما با دیپلماسی آقای عسگرپور و دوستان هیات مدیره این اتفاق رقم نخورد.

رییس سازمان سینمایی افزود: دوست دارم صحبتی جانانه با سینماگران داشته باشم و فکر می‌کنم دومین سالگرد حضورم در مدیریت سینما این فرصت را فراهم کند. تاکید دارم ما را بی‌رحمانه نقد کنید و در عین حال فراموش نکنیم سینمای ایران چه وضعی داشت.

ایوبی ادامه داد: تلخ‌ترین جلسات من در بدو حضور در مدیریت سینما با سینماداران بود و آن‌ها می‌خواستند سالنهای سینما‌ها را تعطیل کنند و سقف آمال سینماداران، تامین هزینه‌های جاری بود اما خدارا شکر امروز در سینما فروش خوبی داریم.

وی در ادامه افزود: برخی در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با ذوق زدگی در ابتدای سال ۹۴ می‌گفتند فروش سینما‌ها بد است اما خدارو شکر مردم با سینما آشتی کردند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: با انتخابات خانه سینما و انتخاب هیات مدیره خوب و حضور سید رضا میرکریمی شرایط بهتری در راه است.

ایوبی با بیان اینکه همه می‌دانیم آقای عسگرپور و هیات مدیره و اصناف چگونه ایستادگی کردند گفت: اگر جامعه سینمایی ما را همراهی کنند مشکلی نخواهیم داشت؛ چنانچه جشنواره فجر برگزار کنیم و سینماگران این رویداد را متعلق به خود بدانند مانعی نیست که مشکلاتی نیز وجود داشته باشد اما اگر چنین حسی نباشد و تنها مدیران تصمیمات نهایی را بگیرند سینماگران راضی نخواهد بود.

رییس سازمان سینمایی افزود: فکر نکنیم امروز وقت تقسیم غنایم است و آقای میرکریمی و دوستانشان باید همه مشکلات سینما را حل کنند. بسیاری از معضلات با صبر و حوصله حل می‌شود و آقای میرکریمی و دوستانشان نگران نباشند که باید همه مشکلات سینما را حل کنند اما با این همدلی امیدوارم بسیاری از مشکلات سینما حل شود.

ایوبی افزود: تمام اموری که می‌توان به خانه سینما واگذار کنیم از سوی آقای حیدری خلیلی؛ قائم‌مقام امور اجرایی سازمان سینمایی فهرست شد و با کمال میل آماده واگذاری این فعالیت‌ها هستیم و معتقدیم شما می‌توانید و این لیست آنقدر زیاد است که اگر به همه آن عمل کنیم؛ خودمان بیکار می‌‌شویم.

وی یادآور شد: ۲۷ سال است که می‌خواهیم فیلمخانه بسازیم و اگر نگاهی بی‌اندازید؛ می‌بینید خبری در این زمینه نشده است و در کنار این شرایط، بخش خصوصی بهترین مجتمع‌های سینمایی را احداث می‌کند و  مژده می‌دهم مجتمع‌های بسیاری در حال ساخت است و اتفاقات خوبی می‌افتد.

ایوبی گفت: در کنار شما هستیم، کناره نگیرید و تا وقتی که هستیم روزهای خوبی را برای سینمای کشور پیش‌بینی می‌کنیم و باید کنار هم بودن را بیاموزیم.

وی با اشاره به موفقیت سینمای ایرا در کن افزود: سینمای ایران در کن موفقیت خوبی را کسب کرد. سال گذشته ۲۲۲ جایزه خوب جهانی کسب کردیم و ۴۶ کرسی داوری در دنیا داشتیم و سینمای ایران جایگاه خود را پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز