خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

20 درصد بودجه به فعالیت‌های استانی اختصاص یافت

معاون امور هنری در اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر از اختصاص ۲۰ درصد بودجه به فعالیت‌های استانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد در اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر ضمن اشاره به حضور بسیاری از گروه‌های شهرستانی در هجدهمین دوره جشنواره تئاتر فتح خرمشهر عنوان کرد: از انجمن نمایشی خرمشهر برای آنکه شرایط را فراهم کردند، سپاسگزارم همچنین نسبت به خانواده شهدا و جانبازان شهر خرمشهر عرض تکریم و احترام دارم.

مرادخانی افزود: قول دادیم با تفاهم نامه‌ای که اینجا شکل می‌گیرد، شرایطی را فراهم کنیم که در آینده خرمشهر صاحب چند امکان خوب از جمله پلاتو و سالن نمایش شود. همچنین باید توجه ویژه‌ای به جریان مستمر نمایش از طریق زیر ساخت‌ها داشت.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم با همکاری حوزه‌های مختلفی چون منطقه آزاد اروند در آینده نزدیک فعالیت‌های نمایشی را افزایش دهیم، البته استفاده از مستندات دفاع مقدس در این جشنواره برای ما مهم است هر چند که اساس این جشنواره دفاع مقدس است و در این محور می‌توان شاهد فعالیت‌های خوبی بود.

معاون هنری وزارت ارشاد تاکید کرد: به نظر من این جشنواره استعداد فراملی شدن دارد و چنانچه شرایط مناسب فراهم شود، می‌توانیم در آینده شاهد حضور گروه‌های تئاتری کشورهای همسایه در جشنواره مقاومت - فتح خرمشهر باشیم.

وی افزود: انجمن نمایشی خرمشهر باید تلاش کند این گونه فعالیت‌ها را استمرار دهد تا تئاتر این شهر به بلوغ برسد و شرایط برای فعالیت گروه‌های جوان مهیا شود.

مرادخانی با اشاره به ساخت تئاتر شهر در شهرستان‌ها بیان کرد: وزارت ارشاد برای فعالیت‌های استانی ۲۰ درصد بودجه اختصاص داده است و حتی می‌توان سالنی چون خلیج فارس را گسترش داد و آن را به تئاترشهر خرمشهر تبدیل کند. امیدوارم این امر در انجام کارها به عنوان فعالیت مشخص درنظر گرفته شود و در آینده شاهد شکوفایی اساسی در هنرهای نمایشی شهر خرمشهر باشیم.

کد خبر : ۲۷۹۵۲۱