خبرگزاری کار ایران

در دیدارسینماگران با سرافراز مطرح شد:

صداوسیما یک برنامه به سینما اختصاص دهد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۷۴

گروهی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما در دیدار با سرافراز؛ خواستار تولید یک برنامه خاص با موضوع سینما و همکاری بیشتر سینما با صداوسیما شدند.

سیدضیا هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به جلسه امروز صبح (سه‌شنبه 6 خرداد )جمعی از سینماگران با سرافراز گفت: از آنجا که مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) سینما را کلید توسعه و پیشرفت در کشور اعلام کردند؛ ما وظیفه خود می‌دانیم که برای رشد سینما تلاش کنیم و یکی از راهکارهای رشد سینما؛ همکاری با صداو سیماست.

وی ادامه داد: از سال گذشته و بعد از انتصاب محمد سرافراز به عنوان رئیس سازمان صداوسیما تقاضا داشتیم به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان سینما با ایشان جلسه‌ای برگزار کنیم و امسال بعد از پیگیری‌ها؛ جلسه‌ای با ایشان؛ مصطفی پورمحمدی(معاون سیما) و چند نفر از مدیران صداوسیما برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه مشکلات تمام تهیه‌کنندگان سینمای ایران مطرح شد؛ گفت: همه تهیه‌کنندگان سینما در هر جایگاهی همسو و همراه در مسائل سینما هستند و خواسته‌های همه تهیه‌کنندگان سینما یکسان است. به همین دلیل امروز مسائلی را مطرح کردیم که همه تهیه‌کنندگان سینما در ایران خواستار پیگیری آنها هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز مسائل عدیده‌ای پیرامون سینما را احاطه کرده؛ گفت: در این جلسه؛ بحث‌های مختلفی همچون قاچاق افسارگسیخته فیلم‌های سینمایی، کاهش روزافزون مخاطبان سینما، افزایش ضریب ریسک سرمایه‌گذاری، کمبود سالن‌های سینما مطرح و مشخص شد بخشی از این مشکلات حتی گریبان صداوسیما را نیز گرفته است.

وی ادامه داد: در این جلسه سه خواسته کلی مطرح شد که اولین آن؛ بحث پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی از تلویزیون بود. ما تقاضا داشتیم این تیزر‌ها به‌صورت رایگان پخش شود زیرا پرداخت هزینه‌های پخش برای تهیه‌کنندگان مقدور نیست. از طرف دیگر تبلیغات محیطی همچون بیلبورد‌ها با وجود هزینه‌های زیاد تاثیر زیادی ندارد به همین دلیل جایگاه تلویزیون در اطلاع‌رسانی و تبلیغات فیلم‌ها بسیار موثر است لذا از دوستان صداوسیما خواستیم  با گشاده‌رویی در این بخش با سینماگران همکاری کنند.

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان افزود: مساله بعدی؛ بحث خرید فیلم‌های سینمایی توسط صداوسیما بود. زیرا فیلم‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود؛ دارای پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول این بخش در نظام جمهوری اسلامی است. شاید نمایش برخی فیلم‌ها در مکان‌های عمومی و در زمان اکران امکان‌پذیر باشد اما در زمان پخش از تلویزیون لازم باشد ملاحظاتی در آن رعایت شود. ما این مسئله راقبول کردیم ولی از تلویزیون خواستیم با لحاظ این موضوع؛ فیلم‌های بیشتری بخرد و به سینما کمک کند.

هاشمی ادامه داد: خواسته سوم ما این بود که یک برنامه تلویزیونی به سینما اختصاص پیدا کند و اعلام کردیم آمادگی داریم یک برنامه تلویزیونی درباره سینما با ساختاری نو، جدید و خوب ساخته و از صداوسیما پخش کنیم. هدف ما از این برنامه این است که بتوانیم سطح سلیقه مخاطب را در سینما افزایش دهیم.

هاشمی ادامه داد: رئیس سازمان صداوسیما و سایر مدیران حاضر در جلسه نیز کاملا به این سخنان و پیشنهاد‌ها گوش دادند و بعد مشکلات و خواسته‌های خود را مطرح کردند و در ادامه؛ قول مساعد برای اجرای خواسته‌های سینماگران داده شد.

وی ادامه داد: این جلسه ۲ ساعت ۴۵ دقیقه به طول انجامید و در آن افرادی همچون مسعود اطیابی، جمال شورجه، حبیب کاوش، پوران درخشنده، علیرضا رئیسیان، تینا پاکروان، علی سرتیپی، محمد حسین فرحبخش، محمد خزاعی، محمدرضا شرف الدین، حبیب‌الله کاسه‌ساز، احمدرضا معتمدی و ناصر شفق حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز