خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

پنج پیمانکار نمایشگاه کتاب؛ 75درصد مطالباتشان را دریافت کرده‌اند

اتحادیه تا امروز چیزی حدود 65 تا 70 درصد از تعدات مالی خود را انجام داده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر برای نمایشگاه کتاب تهران، از تسویه با پیمانکاران غرفه‌بندی و احداث سالن‌ها خبر داد و به خبرنگار ایلنا گفت: درحال حاضر از ارائه ارقام دقیق معذوریم اما مطمئنا بعد از اتمام مراحل مالی و تراز کردن هزینه‌ها، آمار و ارقام نهایی به زودی اعلام می‌شود.

محمدرضا توکل‌صدیق (نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و دبیر شورای برنامه‌ریزی این اتحادیه و تشکل‌های نشر برای نمایشگاه کتاب تهران)، درباره روند محاسبه هزینه‌های برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم، گفت: تاکنون مسائل مالی مرتبط با قردادهای پیمانکاران غرفه‌بندی و احداث سالن‌ها مشخص شده و پنج پیمانکار این حوزه حدود 75درصد مبالغ مورد تعهد را دریافت کرده‌اند. بیش از 50درصدِ مبالغ قراردادهایی که با تشکل‌های مختلف صنعت نشر نیز منعقد کرده‌ بودیم؛ به تشکل‌های مربوطه پرداخت شده است. می‌توان گفت اتحادیه ناشران و کتابفروشان سرعت عمل قابل قبولی را در عمل به تعهدات از خود نشان داده و در این زمینه نمره‌ی قبولی می‌گیرد. درواقع اتحادیه تا امروز چیزی حدود 65 تا 70 درصد از تعدات مالی خود را انجام داده است.

او در ادامه افزود: مرحله‌ی بعدی مشخص کردن هزینه‌ها منوط به همکاری و تعامل با دیگر نهادهای درگیر ازجمله وزرات فرهنگ و ارشاد می‌شود که این مبالغ هم به زودی و با ارائه تسویه حساب با وزارتخانه مشخص می‌شوند. برای دریافت بودجه‌های مشخص شده چهار کمیته زیر نظر اتحادیه از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم مشغول رایزنی هستیم. هنوز که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران پرداخت قابل توجهی به کمیته‌های تخصصی نمایشگاه نداشته است. با مشخص شدن تمام این دریافت‌ها و پرداخت‌ها؛ اطلاعات کامل هزینه‌های نمایشگاه بیست‌وهشتم در اختیار معاونت فرهنگی و ریاست نمایشگاه قرار می‌گیرد.

توکل‌صدیق همچنین با اشاره به جمع‌بندی هزینه‌های کمیته‌ها در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بیان کرد: جمع‌بندی هزینه‌های مرتبط با چهار کمیته زیر نظر اتحادیه ناشران با حضور نمایندگان، مجریان و ناظران اجرایی صورت گرفته و روز گذشته آخرین کمیته، یعنی کمیته مالی هم مورد ارزیابی و جمع‌بندی قرار گرفت. ان‌شاء‌الله تسویه نهایی با این کمیته‌ها به زودی انجام می‌شود.

او در پایان به عنوان نماینده‌ی اتحادیه ناشران از اعتماد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به نهاد صنفی ناشران برای برگزاری نمایشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: واسپاری برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به نهاد صنفی مربوطه کاری شجاعانه بود که مطمئنا برکات چنین تصمیمی از سال‌های آینده بیشتر به چشم می‌آید.

کد خبر : ۲۸۰۵۳۸