خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری گروه پالت مطرح شد:

محدودیت اجرای گروه پالت در شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۶۱۰

اولین نشستِ گروه پالت با خبرنگاران؛ ظهر امروز(9 خرداد) با حضور امید نعمتی، مهیار طهماسبی، روزبه اسفندارمز و احسان رسول‌اف در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امید نعمتی(خواننده) درباره برگزاری اولین دور کنسرت‌های پالت به مناسبت انتشار آلبوم "شهر من بخند"؛ گفت: از ابتدا که برنامه‌ریزی‌های برگزاری کنسرت‌های آلبوم "شهر من بخند" را انجام می‌دادیم؛ دغدغه‌ی اصلی ما این بود که تمام مخاطبان دسترسی راحتی به اجراهای داشته باشند؛ مخصوصا در شرایطی که ما آلبوم را برای شهر منتشر کردیم و این مسئله تمام مخاطبان ما را در سراسر شهر فرار می‌گیرد.

او ادامه داد: ما برای برگزاری کنسرت تصمیم گرفتیم کنسرت را در مرکزی‌ترین نقطه و در دل شهر برگزار کنیم. طبیعی‌ست که تالار وحدت باتوجه موقعیتی که دارد؛ بهترین گزینه برای اجرا بود. از سوی دیگر ما برای اجرای خیابانی نیز تلاش کردیم و بازخورهای بی‌نظیری از طرف مخاطبان دریافت شد. گرچه اجرا در خیابان محدودیت‌های خاص خود را دارد که طبعا با آن مواجه هستیم.

محدودیت‌های پالت در شهرستان‌ها

او درباره اجرا در شهرستان‌ها نیز بیان کرد: ما تلاش بسیاری برای اجرا در شهرهای دیگر کشور داشتیم که بسیاری از آن‌ها در گذشته برگزار شده اما همچنان محدودیت‌های اجرا در برخی شهرستان‌ها موجود است. به طور مثال چند روز پیش برای اجرا در اصفهان اقدام کردیم اما مدیر امور هنری اصفهان به ما می‌گوید موسیقی پالت واجد شرایط برای اجرا در شهرستان نیست و با وجود نامه‌ها و پیام‌هایی که از مردم این شهر دریافت می‌کنیم؛ نمی‌توانیم امکان اجرا در این شهر را فراهم سازیم و این مسئله بسیار غم‌انگیز است.

این خواننده با بیان اینکه پالت قصد سوءاستفاده از نوستالژی و خاطرات قدیم را ندارد؛ اظهار داشت: مطلبی که همواره از بسیاری شنیدم و هیچ‌گاه آنرا درک نکردم؛ این بود که گروه ما قصد دارد با نوستالژی بازی؛ به نوعی از مردم و مخاطبان سوءاستفاده کند. اگر نوستالژی در کار ما وجود دارد این مسئله درون ما نهادینه شده و به هیچ وجه قصد سوءاستفاده نبوده است. علاوه بر این؛ ما سنتی را گذاشتیم تا در هر آلبوم، یک ترانه به یاد یکی از موزییسین‌های قدیمی کشور داشته باشیم که در این آلبوم؛ این سنت را برای عباس مهرپویا انجام دادیم.

نعمتی درباره سبک پالت نیز بیان کرد: قرار دادنِ سبکی مشخص برای آثار هنری از پیامد‌های جامه‌ی مدرن است. به‌طور مثال وقتی ون‌گوک نقاشی می‌کشید هیچگاه به این فکر نمی‌کرد که یک اثرِ پستِ امپرسیونیسم ارائه کند بلکه در آینده آثار این هنرمند بررسی شد و به این واژه‌ رسیدند. ما هم در ساختِ هیچ قطعه‌ای به سبکِ خاصی فکر نمی‌کردیم و فکر نمی‌کنم انتخاب یک سبک برای پالت توسط ما کار درستی باشد.

او ادامه داد: ما در ارائه‌ی هر آلبوم؛ به این فکر می‌کنیم که اثرمان یک بسته‌ی فرهنگی‌ست که در قالبِ موسیقی ارائه خواهد شد درنتیجه برای ارائه این بسته فرهنگی و نوع نگاه‌مان باید شعر را هم به خدمت بگیریم. من همیشه تلاش کردم شعر در آثارمان با محتوای موردنظر گروه همراه باشد که نتیجه‌اش تولید اشعاری توسط خودمان شده است.

پالت در چارچوب یک سبک محدود نمی‌شود

روزبه اسفندارمزر ( نوازنده کلارینت) درباره علت برگزاری کنسرت‌های پالت در تالار وحدت؛ بیان کرد: ما باید بپذیریم که تالارهای زیادی برای برگزاری کنسرت در تهران وجود ندارد. سالن‌هایی مثل سالن برج میلاد یا وزارت کشور را نمی‌توان سالن کنسرت دانست بلکه این‌ها سالن‌های همایش هستند. علاوه بر اینکه ما علاقه داشتیم در مرکز شهر اجرا داشته باشیم؛ به نوعی محدودیت های سالن‌ها هم موجب این اتفاق شد.

سرپرستِ گروه پالت درباره سبک این گروه بیان کرد: روزهای اول وقتی درباره سبک گروه ما می‌پرسیدند؛ مجبور بودم با چشمانی گرد با آن‌ها نگاه کنم و نتوانم سبک مشخصی را درباره کارهای‌مان مطرح کنم. این مسئله باعث شد که به تاریخ موسیقی مراجعه کنم و متوجه شوم نیازی نیست برای گروه‌مان سبکی را مشخص کنیم. مشخص کردن یک سبک طبعا ما را در چارچوبی قرا می‌دهد که نباید در آن باشیم. هر آلبوم و اثر ما می‌تواند توسط منتقدان و متخصصان آنالیز شود اما نباید قاعده‌ای قرار بگیرد که ما خود را در آن محصور کنیم.

وی افزود: هریک از آثاری که از گروه ما منتشر شده؛ حاصل تجربیاتی مشترک بوده. ما بعد از سالها رفاقت؛ توانستیم تخصص‌های خودمان را  با هم به اشتراک بگذاریم. بسیاری درباره گروه ما؛ واژه‌ی تلفیقی را به کار می‌برند اما من واقعا به این واژه آلرژی دارم و معتقدم به هیچ وجه کار ما تلفیقی نیست.

پالت مخاطب‌محور نیست؛ به مخاطب احترام می‌گذارد

احسان رسول‌اف(تهیه‌کننده) نیز درباره همکاری با پالت گفت: در فضای فرهنگی که ما کار می‌کنیم به بخشی از سینما، سینمای بدنه می‌گویند که بیشتر جنبه سرگرمی دارد. اصولاً جریان‌هایی نیز وجود دارند که وابسته به حوزه سرگرمی هستند که موسیقی هم از این قاعده جدا نیست هرچند من به این معتقد نیستم که موسیقی سرگرمی‌ست اما چنین برداشت‌ها و سلیقه‌هایی وجود دارد. نکته‌ای که درباره پالت وجود دارد؛ این است که به هیچ وجه گروه مخاطب‌محوری نیست بلکه به مخاطب خود احترام می‌گذارد. پالت همیشه به تاثیر فرهنگی گروه فکر می‌کند و خود موسیقی را مدنظر دارد.

تهیه‌کننده آثار پالت با اشاره به اینکه موسیقی پالت متعلق به دهه 60 و 7 است؛ افزود: نکته‌ی دیگری که من در آثار پالت و چند گروه مشابه دوست دارم؛  نوع نگاه آن‌هاست که مخصوص دهه 60‌ است. پالت به ارتباط بی‌دریغ و بی‌واسطه با نسل دهه 60 و 70 فکر می‌کند و این را بسیار دوست دارم.

وی درباره قیمت آلبوم "شهر من بخند" نیز توضیح داد: آلبوم ما در استودیو "اَبی رود" لندن مراحل میکس و مستر خود را طی کرد که این مسئله نشان می‌دهد ما کار را با کیفیت مناسبی در اختیار آن ها قرار دادیم. کیفیتی که برای ارائه آلبوم در نظر گرفته شد؛ باعث شد تا حتی با وجود قیمت‌گذاری 15000 تومان هم ما سود کمتری نسبت به آلبوم‌های 12000 تومانی داشته باشیم؛ البته این دغدغه وجود داشت که "شهر من بخند" با نقدهای آلبوم قبلی مواجه نشود چون در کار قبلی؛ بسیاری افراد درباره میکس و مستر کار نقدهایی داشتند که درست بود اما در این کار ما اجازه دادیم کار به تدریج شکل بگیرد و به بهترین شکل ارائه شود.

اجرای دانشجویی پالت در وحدت

رسول‌اف در پایان خبری به دانشجویان موسیقی داد و گفت: طبق برنامه‌ها درنظر داریم که روز دوشنبه(‌11 خرداد) اجرای مخصوص دانشجویان را روی صحنه ببریم. بلیت این کنسرت برابر با قیمت یک تاتر قرار داده شده و دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی بلیت کنسرت را با قیمت 25000 تومان از تالار وحدت دریافت کنند.

او افزود: تمام بلیت‌های این کنسرت به‌صورت حضوری فروش می‌رود و قیمت آن از همکف تا بالکن سه برابر خواهد بود؛ علاوه بر این، تمام عواید کار به علاوه فروش آلبوم‌ها در روز دوشنبه برای یک کار فرهنگی و خیریه صرف می‌شود که به زودی خبرش را اعلام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز