خبرگزاری کار ایران

«تا مدار 10 درجه» بزودی آماده می‌شود

فیلم «تا مدار 10 درجه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی مهدی تربتی فرد در حال حاضر در آخرین مراحل فنی قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها طی یک ماه آینده آماده پخش خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تربتی فرد درباره مراحل فنی این پروژه گفت: تدوین همچنان توسط علیرضا همتی و زیر نظر مهرداد خوشبخت درحال انجام است و تا اواخر ماه جاری به پایان می‌رسد. نام فیلم نیز از «من پدرم دریا» به «تا مدار 10 درجه» تغییر پیدا کرد و به نظرم این نام همخوانی بیشتری با موضوع فیلم دارد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران جهت صادرات نفت از خلیج عدن -که در مدار 10 درجه قرار دارد – باید از این مکان عبور کنند تصمیم گرفتیم نام فیلم را به «تا مدار 10 درجه» تغییر دهیم. دزدان دریایی در همین منطقه کشتی‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند و نیروی دریایی ارتش برای محافظت از ناوگان دریایی از مدار 20 درجه عبور کرده و تا تنگه باب المندب که در مدار 10 درجه قرار دارد حضور پیدا می‌کنند.

داریوش فرهنگ، محمود عزیزی، حسن جوهرچی، حسین مهری، افشین نخعی، سارنگ بهمنی، ساناز نیک نام، افشین طائی، امین سیدی، داود محمدی، ناهید ثناگو و مرتضی زارع دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«من پدرم دریا» به قلم مشترک کریم خودسیانی و حمزه صالحی درباره پارسا، فرزند ناخدا یاور است که برای تصویربرداری از انتقال نفت توسط نفتکش به کشورهای خارجی، راهی سفری دریایی می‌شود. این در حالی است که به دلیل مقتضیات شغل پدر، پارسا همواره دچار تعارضات اساسی با او بوده اما حمله دزدان دریایی خلیج عدن به نفتکش ایران و عملیات موفقیت‌آمیز نیروی دریایی ارتش به فرماندهی ناخدا یاور با دزدان، محملی برای تغییر نگاه پارسا نسبت به پدرش می‌شود...

این پروژه عظیم با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران تولید شده و محصول مرکز امور نمایش سیما (سیمافیلم) است.

سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: مدیر تولید: رضا نصیری نیا، مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی، تصویربردار: سیدهادی سیدحسینی پویا، صدابردار: سامان شهامت، طراح صحنه و لباس: آرتا ماهان، مجری طرح: شرکت ترنج فیلم تصویر، طراح گریم: نوید فرح مرزی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا شریفی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی، عکاس: سینا عبدلی، مدیر تدارکات: محمود کوچکی.

کد خبر : ۲۸۰۹۱۸