خبرگزاری کار ایران

بررسی موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۰۱

کتاب"موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی" نوشته امیر اشرف آریان‌پور در نشست ماهانه موسیقی شنبه 23 خرداد ساعت 18 با حضور هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست پرفسور علی کافکا سیالی، موسیقی‌شناس برجسته ترکیه به بررسی موسیقی و فرهنگ عاشقی می‌پردازد.

در ادامه به یاد علی هاشمی(پژوهشگر موسیقی)، شاهنامه خوانی توسط کیخسرو دهقانی، اجرای همنوازی سنتور، تمبک و آواز توسط محمود بامداد، نیکان الله‌دادی و علی میرمشهودی، اجرای همنوازی تار و تمبک و آواز توسط مهدی محمدی و حسین روزبهانی، اجرای تکنوازی تار توسط راستین معتبرزاده انجام می‌شود و مجید رهنما نیز ویژگی‌ها و تاریخچه ساز نی را بررسی می‌کند.

معرفی آلبوم‌ها و تازه‌های نشر موسیقی بخش پایانی این نشست است.

امیر اشرف آریان‌پور متولد سال 1317 در شهرتهران است. وی تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی تا مقطع دکترا در دانشگاه تهران ادامه داد. وی در روزنامه‌نگاری، علوم اداری مدت7سال در رشته موزیکولوژی(موسیقی‌شناسی) در شهر وین و مدت 4 سال در هنرستان موسیقی تهران به تحصیل پرداخت.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه یا با شماره‌های20-22872818 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز