خبرگزاری کار ایران

حمایت شورای نظارت بر اسباب بازی از جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی حمایت همه جانبه خود را از برگزاری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، با توجه به پرداخت این دوره از جشنواره به مفهوم کودک و خانواده و تاکیدی که بر جایگاه اسباب بازی، نوشت افزار و وسایل سرگرمی به عنوان کالای تاثیرگذاری فرهنگی بر آینده کودکان دارد؛ دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد.

در جلسه ای که با حضور داریوش رضوانی دبیر جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی و محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار شد، به برگزاری مستمر این جشنواره تاکید و مقرر شد علاوه بر حمایت از این جشنواره، شورای نظارت بر اسباب بازی پلی میان تولیدکنندگان و طراحان اسباب بازی و دبیرخانه این جشنواره باشند.

بازی و فرآیندهای آن برای کودکان یک واقعیت است و کودکان از طریق بازی تجارب ارزنده ای را کسب می‌کنند. اگر چه بازی‌های کودکانه یکی است اما محتوای بازی‌ها تا حدود زیادی به شرایط فرهنگی محل زندگی افراد بستگی دارد و بخشی از هویت فرهنگی و ارزشی هر ملت را از خلال بازی‌ها و اسباب بازی‌های شان می‌توان شناخت.

اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی- اسلامی به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران، شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۲۱۱۸