خبرگزاری کار ایران

کنسرت همای لغو شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۸۴

کنسرت پرواز همای که قرار بود به مدت پنج شب در تالار وزارت کشور روی صحنه رود، با دستور مقام قضایی لغو شد.

درحالی‌که تنها هشت ساعت به برگزاری نخستین کنسرت «پرواز همای» در تهران باقی مانده بود، این برنامه آن‌طور که موسسه برگزارکننده اطلاع‌رسانی کرده، از سوی «مقام محترم قضایی» تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش ایلنا، کنسرت «پرواز همای» که قرار بود از امشب در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه برود، لحظاتی پیش لغو و هیچ دلیل واضحی نیز برای لغو این برنامه ارائه نشده است.

شرکت آوای هنر (برگزارکننده برنامه) پس از قطعیت لغو این برنامه در پیامکی به تمام کسانی که بلیت این کنسرت را تهیه کرده بودند، در توضیح این اتفاق نوشت: "این کنسرت بنا به دستور مقام محترم قضایی تا اطلاع ثانوی لغو شده است. مبلغ دریافت شده ظرف 7 روز به حساب خریداران عودت داده خواهد شد."

پیگیری ما درباره این اتفاق به نتایج عجیبی منجر شد و ظاهرا پس از شکایت یکی از نهادهای دولتی، دادگاه فرهنگ و رسانه راسا حکم به لغو این کنسرت تا اطلاع ثانوی داده است.

هیچ دلیل واضحی از سوی این مقام قضایی درباره لغو این برنامه ارائه نشده است و به نظر می رسد برخی جوسازی ها و ایجاد فضاهای مسموم از سوی برخی رسانه ها باعث شده این برنامه تنها هشت ساعت مانده به اجرایی شدن اش در تهران، لغو شود.

با جدی‌تر شدن موج لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها و رسیدن این موج به تهران، این روزها موسیقی در کشور شاهد اتفاقات ناراحت کننده‌ای‌ست که به‌نظر می‌رسد لحظه به لحظه شدت این اتفاقات بیشتر و بیشتر می‌شود.

لغو کنسرت «پرواز همای» درحالی امروز اتفاق افتاد که پیش از این مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره موج جدید لغو کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها و فضای ناراحت‌کننده‌ای و نگران‌کننده‌ای که روی این هنر سایه گسترانده، گفته بود: «فشارها روی موسیقی بسیار زیاد است. ای کاش کسانی که نگران برگزاری کنسرت با مجوزهای رسمی و با وجود دقت ما در شئون کشور هستند، این نگرانی را در را‌ه‌های درست‌تری به خرج می‌دادند و به این نکته توجه می‌کردند که وزارت ارشاد، خود دقت فراوانی روی تمام موارد یک کنسرت از جمله شعر، موسیقی و غیره دارد. به‌نظر می‌رسد حالا بیشترین فشار روی اهالی موسیقی است؛ آن هم درحالی‌که «هنر موسیقی» از برکات انقلاب ماست و در این سال‌ها خود هنرمندان موسیقی توانسته‌اند، موسیقی ناب و اصیل را گسترش داده و مانع رواج موسیقی‌های مبتذل میان عامه‌ی مردم شوند.

پیروز ارجمند پس از لغو کنسرت «کیهان کلهر» در تهران نیز از ارسال گزارش‌اش به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد درباره این روند نگران‌کننده خبر داده و گفته بود که منتظر دستور وزیر ارشاد برای اقدامات لازم است.

دو روز پس از این صحبت‌ها شاهد لغو کنسرت دیگری در تهران هستیم که استقبال جالب توجهی نیز از آن شده بود. به نظر می‌رسد روند کنونی به مرور وارد فضاهای نگران‌کننده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز