خبرگزاری کار ایران

روحانی:‌ قوه قضائیه برای لغو کنسرت‌ها باید توجیه قانونی داشته باشد

لغو مجوز از طرف دستگاه‌هایی که قانونا حقی ندارند؛ کاملا نادرست است و اگر قوه قضاییه می‌خواهد کنسرتی را لغو کن؛٬ باید در آن موارد توجیه قانونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی (رئیس‌جمهور) در نشست خبری که امروز (23 خرداد) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد؛ به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

روحانی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوالی درباره لغو مجوز کنسرت‌ها ازسوی نیروی انتظامی گفت: وقتی در چارچوب قانون مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و مردم خود را آماده می‌کنند؛ این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است و پس از آن تضییع حقوق اهالی فرهنگ. همه باید احساس کنیم 24 خرداد ادامه دارد و همان مردمی که پای صندوق‌های رای آمدند و برای حمایت از مسیری که انتخاب کرده‌ان؛ در صحنه هستند و ما باید از این مشکلات عبور کنیم و وحدت و انسجام داشته باشیم. دولت خود را ملتزم به حقوق مردم و اجرای قانون می‌داند.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: از نظر ما زمانی که مجوز قانونی صادر می‌شود؛ لغو مجوز از طرف دستگاه‌هایی که قانونا حقی ندارند؛ کاملا نادرست است و اگر قوه قضاییه می‌خواهد کنسرتی را لغو کند؛ باید در آن موارد توجیه قانونی داشته باشد.

وی درباره نحوه تعامل با حوزه علمیه و انتقاداتی که این مجموعه نسبت به عملکرد فرهنگی و برگزاری کنسرت‌ها و تئاتر دارد و نیز نوع تعامل با نیروی انتظامی اظهار داشت: دولت تعبیر خاصی راجع‌ به نیروی انتظامی ندارد چراکه همه دستگاه‌ها باید در چارچوب قانون عمل کنند و جای هیچ اختلافی نیست. مخصوصا اینکه قانون جمهوری اسلامی برگرفته از متن شرع است و مغایرتی با موازین شرع ندارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: قانون ما اسلامی است و شورای نگهبان نیز آن را تایید می‌کند. در زمینه سایر مسائل فرهنگی نیز دولت موظف به رعایت قانون است؛ ضمن اینکه حقوق مردم نیز باید حفظ شود.

کد خبر : ۲۸۳۵۳۲