خبرگزاری کار ایران

افتتاح ساختمان شماره دو خانه هنرمندان با 6 میلیارد تومان

نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست؛ مجید سرسنگی با اشاره به ارزش‌های والای ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان از جمله زمان‌هایی در سال است که از ارزش‌هایی والا برخوردار است و جوهره فرهنگ اسلامی را می‌توان در این ماه مشاهده کرد. ارزش‌هایی همچون عدالت، ایثار، توجه به ایتام و تهیدستان، توجه به دوستی و مهربانی، پاک شدن از ظواهر دنیوی و از سوی دیگر به یمن حضور حضرت علی(ع) در این ماه این مفاهیم عمق و بعد گسترده‌تری می‌یابد. باتوجه به اهمیت این ماه و بهره بردن از فیوضات این ماه و پرداختن به مفاهیم وارزش‌های معنوی، خانه هنرمندان ایران نیز به سهم و توان خود برنامه‌هایی را برای ماه مبارک دمضان تدارک دیده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان در ادامه مهمترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به شرح زیر اعلام کرد:

- نمایشگاه پوستر اسماء‌ الحسنی که از 28 خرداد تا 25 تیر در نگارخانه استاد  ممیز

- اکران فیلم‌های سینمایی در تالار استاد شهناز

- ویژه‌برنامه شب‌های قدر که 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران

- حضور تعدادی از نوجوانان و جوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی در 20 تیر در خانه هنرمندان ایران. در این مراسم نوجوانان و جوانان از برنامه‌های فرهنگی و هنری خانه هنرمندان بازدید می‌کنند و میهمان سفره افطاری خانه هنرمندان ایران هستند.

- ضیافت افطاری با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای اسلامی 26 رمضان (22 تیر)

- دومین همایش قرآن و هنر 21 تیر (25 رمضان) در خانه هنرمندان ایران همراه با رونمایی از کتاب دوره اول

- ضیافت شهردار تهران با هنرمندان در یکم تیرماه

- نمایشگاهی از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و مذهبی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان

- رونمایی از 4 جلد درباره شهدای هنرمند

- برگزاری جشنواره باران رحمت با همکاری موسسه آموزش عالی عملی - کاربردی فرهنگ و هنر از 11 تا 25 تیر. این جشنواره در چند حوزه آثار تجسمی، نمایش‌های آئینی و محافل، موسیقی و کارگاه‌های آموزشی در فضای داخلی و خارجی خانه هنرمندان ایران با تکیه بر مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود.

مجید سرسنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان ایران در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بعد از مد‌ت‌ها پیگیری ساختمانی در ضلع شمالی خانه هنرمندان از طرف شهردار تهران در اختیار ما قرار گرفته و در ایام ماه رمضان به عنوان ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان افتتاح می‌شود. ارزش مالی این ساختمان 6 میلیارد تومان است و 6 طبقه و 12 واحد دارد. این ساختمان محل استقرار انجمن‌های هنری خانه هنرمندان ایران است.

کد خبر : ۲۸۴۱۷۸