خبرگزاری کار ایران

تدریس ظهور اگزیستانسیالیم: کی‌یرکه‌گور و نیچه در شهرکتاب

دوره‌ی «ظهور اگزیستانسیالیسم: کی‌یرکه‌گور و نیچه» با تدریس محمدمهدی اردبیلی در هفت جلسه، روزهای یکشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ دوره‌ی آموزشی «ظهور اگزیستانسیالیسم: کی‌یرکه‌گور و نیچه» به دو متفکری خواهد پرداخت که بعدها به بنیانگذاران اگزیستانسیالیسم شهرت یافتند. در یک سو، سورن کی‌یرکه‌گور (۱۸۱۳-۱۸۵۵) فیلسوف دانمارکی قرار دارد که با انگیزه‌ی احیای رابطه‌ی انسان و خدا و تمرکز بر مفهوم «ایمان» کوشید تا نجات آن را در نقد دستاوردهای عقل مدرن، به ویژه فلسفه‌ی هگل، بجوید. و در سوی دیگر، فردریش ویلهلم نیچه (۱۸۴۴-۱۹۰۰) فیلسوف و متفکر بزرگ آلمانی قرار دارد که با انگیزه‌ای کاملا متفاوت، به نقد همان دستاوردهای عقل مدرن به طور اخص و متافیزیک غربی به طور اعم پرداخت. وی را نه تنها نخستین اگزیستانسیالیست، بلکه همچنین اولین «پست‌مدرن» یا آخرین «متافیزیسین» نیز نامیده‌اند. اما مرجعِ همیشه حاضرِ این دوره نیز هگل خواهد بود و بازخوانی و بازسازیِ اندیشه‌ی کی‌یرکه‌گور و نیچه تنها در پرتو ارتباط ایجابی یا سلبی‌شان با نظام هگلی صورت خواهد پذیرفت و در این راستا، تلاش خواهد شد تا شرحی غیرکلیشه‌ای و تاریخی ـ مفهومی از این دو متفکر ارائه شود.

دوره‌ی «ظهور اگزیستانسیالیسم: کی‌یرکه‌گور و نیچه» با تدریس محمدمهدی اردبیلی در هفت جلسه، روزهای یکشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن ۴ مردادماه است.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۹ تیرماه فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند

کد خبر : ۲۸۴۹۸۱