خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح «مدرسه تابستانی خواندن» در سراسر کشور

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری طرح «مدرسه تابستانی خواندن» با استفاده از کتابداران نخبه پژوهشگر و علاقه‌مند به ترویج مطالعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد برای نخستین بار و در قالب طرح «مدرسه تابستانی خواندن» آن دسته از کتابداران نخبه پژوهشگر و علاقه‌مند به ترویج مطالعه که تمایل به حضور در این طرح را داشته باشند، پس از پذیرش، در دوره‌های متمرکز ترویج خواندن با حضور اساتید برتر کشور برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه آماده می‌کند.

«مروجان خواندن» نیروهای مشتاق و متخصصی‌ خواهند بود که با توجه به شناخت مخاطبان محلی، برنامه‌های ترویج خواندن (معرفی کتاب، قصه‌گویی، اجرای نمایش خلاق، خواندن با خانواده و...) را طراحی و اجرا می‌کنند. این گروه نقشی اساسی در وارد کردن کتاب و سایر مواد خواندنی به زندگی روزمره مردم دارند و فعال‌سازی مروجان خواندن، اثری جدی و پایدار در ایجاد نسلی اهل مطالعه خواهد داشت.

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سوی معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و با همکاری اداره کل پژوهش و نوآوری و اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نهاد اجرا خواهد شد.

نوش‌آفرین انصاری (پژوهشگر و پیشکسوت علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران) نیز در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان نهاد با استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل گروه‌های مروج خواندن به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ابراز امیدواری کرده بود که با پرورش مروجان خواندن در ایران، کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش غنی شوند.

دستورالعمل و فرایندهای اجرایی لازم برای شرکت در طرح «مدرسه تابستانی خواندن» به زودی از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۵۴۹۱