خبرگزاری کار ایران

با اعلام فهرست ۶۴ نفره آهنگسازان؛

ارکستر سمفونیک و ناکسوس قطعات ایرانی را منتشر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۸۵۵

64 آهنگساز ایرانی طی قرعه کشی که صبح امروز در تمرین ارکستر سمفونیک تهران انجام شد انتخاب شدند تا در صورت موافقت آهنگسازان قطعاتشان توسط ارکستر اجرا، ضبط و توسط موسسه ناکسوس پخش جهانی شود.

به گزارش ایلنا؛ صبح امروز در حاشیه تمرین ارکستر سمفونیک تهران "علی رهبری" (مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران)  طی یک قرعه کشی که در حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و خوانندگان کر و توسط خود نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران انجام شد، نام و نوبت آهنگسازان ایرانی برای ضبط قطعاتشان توسط ارکستر سمفونیک تهران برای ارائه به شرکت ناکسوس را مشخص کرد.

در ابتدای این قرعه کشی رهبری گفت: کاری که امروز انجام می‌دهیم بسیار مهم است و شاید بهترین کاری است که در این 80 سال تاریخ ارکستر سمفونیک تهران برای آهنگسازان ایرانی انجام داده شده، البته این کار به دستان پرتوان بچه‌های ارکستر سمفونیک تهران محقق می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران دست به دست هم داده و سمفونی 9 دوژاک را حرفه‌ای ضبط کردند. پس از ضبط، ما اثر را برای موسسه ناکسوس ارسال کردیم. پس از 10 ساعت که طولانی ترین 10 ساعت زندگی من بود پیغام دادند که اثر ما پذیرفته شده و قبول کردند که علاوه بر سمفونی 9 دوژاک، قطعات آهنگسازان ایرانی را برای پخش جهانی ارائه کنیم و از ما خواستند تا لیست 10 آهنگسازی را که در نظر داریم قطعاتشان را ضبط کنیم برای آن ها ارسال کنیم.

علی رهبری عنوان کرد: البته که در این راه شرط دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که رهبر ارکستر سمفونیک تهران و شرکت تولید کننده باید قطعات آهنگسازی شده را در ابتدا به لحاظ کیفیت هنری و کیفیت ضبط تایید و سپس ضبط صورت بگیرد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در ادامه افزود: متاسفانه نام تعدادی از آهنگسازان ما در این قرعه کشی حضور ندارد اما آهنگسازان ما نباید نگران باشند زیرا این قرعه کشیدر مرحله اول است و در ادامه دوباره چنین قرعه کشی به صورت دموکراتیک انجام خواهد شد.

علی رهبری در ادامه افزود: اتفاق خوبی که افتاده این است که ما برای امسال قرار بود برنامه12 آهنگساز را به موسسه ناکسوس ارائه دهیم اما الان تعداد آن ها به 65 نفر رسیده که خود مثل بمب در جهان صدا خواهد کرد. این سر و صدا به اندازه‌ای خواهد بود که مجله گرامافون لندن نیز پیرامون آن صحبت خواهد داد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در انتها خاطر نشان کرد: آهنگسازان جوان و کسانی که در لیست نبودند می‌توانند از طریق پست الکترونیکی اطلاعات مربوط به آثار خود را اعلام نمایند.

ایمیل بنیاد رودکی: star.m1984@gmail.com

فهرست آهنگسازان ایرانی که قطعاتشان برای شرکت ناکسوس و پخش جهانی معرفی می‌شود به شرح زیر است: 

1- هوشنگ کامکار  2- ارسلان کامکار 3- همایون رحیمیان 4- امیر اسلامی  5- شهرام مظلومی 6- باربد بیات     7- امیر پورخلجی 8- کامبیز روشن روان 9- امیرآهنگ هاشمی 10- محمدسعید شریفیان 11- سیدمهدی حسینی 12- امانوئل مجید اصلانیان 13- پیمان سلطانی 14- علیرضا شیبانی 15- محمدتقی مسعودیه 16- هوشنگ استوار 17- وارطان ساهاکیان 18- محمدرضا تفضلی 19- آرش عباسی 20- محمد بیگلری 21- شیدا قراچه داغی 22- مهران روحانی 23- مجید انتظامی 24- رضا والی 25- علی اکبر قربانی 26- حسین دهلوی 27- حامد پورساعی 28- امین الله آندره حسین 29- شاهین فرهت 30- حمیدرضا دیبازر 31- حشمت سنجری 32- بهزاد عبدی 33- کاظم داودیان 34- محمدرضا درویشی 35- مصطفی پورتراب 36- محمد حقگو 37- شریف لطفی 38- اسماعیل تهرانی 39- روبیک گریگوریان 40- علیرضا مشایخی 41- کیاوش صاحب نسق 42- محمدحسین حمیدی 43- احمد پژمان 44- مرتضی حنانه 45- شهرام توکلی 46- فرهاد برنجان 47- ثمین باغچه بان 48- بهزاد رنجبران 49- پرویز محمود 50- فردین خلعتبری 51- نادر مشایخی 52- سیاوش بیضایی 53- محمد میرزمانی 54- لوریس چکناواریان 55- بردیا کیارس 56- بابک بیات 57- حسن ریاحی 58- محمد سریر 59- شهرداد روحانی 60- حسین علیزاده 61- فریدون شهبازیان 62- تقی ضرابی 63- هرمز فرهت 64- فریدون ناصری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز