خبرگزاری کار ایران

برای دعوت رسمی از ایران؛

رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به تهران می‌آید

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از برپایی دومین جلسه کارگروه ویژه حضور ایران برای حضور به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو خبرداد و نتایج آن را مثبت ارزیابی کرد.

امیرمسعود شهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه ویژه حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو، تاکید کرد: اصل مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب مسکو قطعی شده و اوایل هفته‌ی آینده یعنی 13 تیر؛ رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو  برای دعوت رسمی از ایران به تهران می‌آید. جلسات برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هم تشکیل شده و دستگاه‌ها و نهادهایی که می‌توانند برای حضور بهتر در این نمایشگاه با موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی همکاری داشته باشند؛ در این نشست‌ها حضور داشتند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اضافه کرد: تاکنون 19-18 ناشر به همراه برخی تشکل‌های نشر همچون انجمن ناشران دانشگاهی، انجمن ناشران کودک و نوجوان، ناشران دفاع مقدس و ... برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو اعلام آمادگی کرده‌اند. ناشرانی مثل سمت و الهدی که آثاری را به زبان روسی منتشر کرده‌اند هم قطعا در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند. علاوه بر ناشران و تشکل‌های نشر نهادها و سازمان‌های ایران‌شناسی، فرهنگ و ارتباطات، گروه زبان روسی دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی همراه با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و دوستانی از مجموعه‌ی شهردای تهران در نمایشگاه مسکو حضو خواهند داشت.

این مقام مسئول در موسسه نمایشگاه‌ها با تاکید بر اینکه صرف تخصیص فضا با ناشران و انجمن‌های نشر نمی‌تواند بازدهی مطلوبی از این نمایشگاه را به دنبال داشته باشد؛ گفت: امیدواریم با ظرفیت‌سازی و نگاه بین‌المللی و همچنین تقسیم کاری که برای انجام وظایف شده حضور موفقی را به عنوان مهمان ویژه تجربه کنیم.

شهرام‌نیا در پایان از حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای حضور نویسندگان و مولفان در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و بیان کرد: سال گذشته تجربه‌ی حضور نویسندگان را به واسطه‌ی برخی ناشران یا دستگاه‌ها داشتیم و دو نویسنده را هم ما به عنوان موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت کردیم تا حضور داشته باشند اما امسال بنا داریم به‌جای فراهم کردن فرصت برای یک یا دو نویسنده‌ی خاص از تمام نویسندگانی که آثارشان پتانسیل جهانی شدن و انتشار در سطح بین‌المللی را دارد برای حضور در نمایشگاه کتاب مسکو حمایت کنیم.

کد خبر : ۲۸۶۴۷۶