خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی:

فاز نخست بازسازی ۱۵ تیرماه به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۲۷

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اتمام فاز نخست بازسازی تئاتر شهر تا 15 تیرماه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود معمار، سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد ضمن تاکید بر توجه جدی به دغدغه‌های مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار کرد: خریدهای لازم از کشور فرانسه انجام شده و این شرکت اعلام کرده که وسایل تا دو هفته آینده به ایران می‌رسند. براساس پیگیری‌هایی که وجود داشت اولتیماتوم شفاهی داده شد و تا 10 روز آینده سالن «سایه» و دو پلاتو تکمیل می‌شوند.

او تصریح کرد: ما همچنان بر اتمام کار تا 15 تیرماه تاکید داریم.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در روزها پایانی سال گذشته با تاکید براینکه در سال جدید 25 روز کاری دیگر برای اتمام بازسازی سالن «سایه» زمان نیاز است عنوان کرد: «طبق اعلام دفتر توسعه طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد، نیمه اردیبهشت ماه زمان افتتاح کامل سالن سایه خواهد بود. درباره سالن «قشقایی» هم رفع اندک اختلاف‌ها نیازمند مطالعه جدید بود که بعد از آن قول فعال شدن سالن در نیمه خردادماه مطرح شد.»

از هنگام اعلام زمان‌بندی مطرح شده بیش از 100 روز می‌گذرد و هیچ اتفاق قابل اعتنایی در سالن‌های تئاتر شهر (قشقایی و سایه) که کار بازسازی آنها آغاز شده رخ نداده است. درست در شرایطی که سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان ‌کرد تیرماه زمان قطعی پایان بازسازی خواهد بود، خبر رسید مسئولان بازسازی هیچ اقدامی برای خرید امکانات مورد نیاز انجام نداده‌اند.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی که در این مدت بیش از هر مسئول دیگری پیگیری اتمام بازسازی شده است در بازدید تاریخ 12/2/ 94 اظهار کرد: «متاسفانه خرید تجهیزات سالن سایه که شامل سیستم‌های نور، صدا و صندلی‌ها می‌شود، با تاخیر روبه‌رو شده و هنوز مبالغ مورد نظر به حساب شرکت وارد کننده ریخته نشده است. حتی اگر این هزینه واریز شود و تجهیزات بخواهند به کشور وارد شوند، نزدیک به دو ماه فرصت می‌طلبد. با توجه به برنامه‌هایی که برای اجراهای عمومی و جشنواره‌های پیشِ رو داریم، اگر سالن‌های سایه و قشقایی تا پایان خرداد به پایان برسند، بسیار خوب است.»

این روشنگری درست در زمانی اتفاق افتاد که دیگر مدیران درگیر با موضوع بازسازی و بعضی هنرمندان که هر روز در راهروهای تئاتر شهر تردد می‌کنند مهر سکوت بر لب زدند که همچنان ادامه دارد. فاز نخست بازسازی مجموعه تئاتر شهر همچنان به پایان نرسیده است. نکته‌ای که به گفته مدیرکل هنرهای نمایشی موجب شده شیرینی این اتفاق به کام هنرمندان تئاتر تلخ شود.

گرچه معمار از اتمام بازسازی سالن «سایه» تا ۱۵ تیرماه سخن گفت اما سرنوشت بازسازی تالار «قشقایی» همچنان نامشخص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز