خبرگزاری کار ایران

دو جایزه برای «بلوک 9، خروجی 2» از ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۳۹۸

فیلم سینمایی«بلوک 9، خروجی 2» به کارگردانی «علیرضا امینی» جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کامیرا» درکشور ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم سینمایی «بلوک 9، خروجی 2» به کارگردانی «علیرضا امینی» که توسط محمدرضا شریفی‌نیا و علیرضا امینی تهیه شده است؛ در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کامیرا» Kimera در شهر ترمولی Termoli در کشور ایتالیا روی پرده رفت و از طرف هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم سینمایی به «علیرضا امینی» کارگردان و همچنین جایزه بهترین بازیگر خردسال به «ستایش محمودی» بازیگر کودک این فیلم اهدا شد.

«بلوک 9، خروجی 2» برای تصاحب این جوایز معتبر، با 17 فیلم سینمایی از کشورهای مختلف جهان از جمله؛ آمریکا، ایتالیا، بلژیک، آلمان، آلبانی، چک و ... به رقابت پرداخت.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کامیرا» که یکی از مهمترین فستیوال‌های فیلم در اروپا به شمار می‌رود؛ هر ساله با حمایت مالی مردم و هنرمندان مستقل ایتالیا برگزار می‌شود و در هر دوره خود، از بهترین فیلم مستقل تقدیر می‌کند که امسال جایزه خود را به سینمای ایران اهدا کرد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کامیرا» با حضور فیلم‌هایی از کشورهای مختلف در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای 1 تا 6 تیرماه جاری (22 تا 27 ژوئن 2015) در شهر ترمولی در ایتالیا برگزار شد.

فیلم سینمایی 98 دقیقه‌ای «بلوک 9، خروجی 2» که توسط مؤسسه سینمایی «ستاک فیلم» با مدیریت «ستار چمنی‌گل» و «ویدا صالحی» در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود؛ در نخستین حضور داخلی خود در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «شهر» در بخش بهترین بازیگری با بازیگران این فیلم از جمله؛ «امیر جعفری»، «پانته‌آ بهرام»، «حمیدرضا آذرنگ» «الهام کوردا» کاندید دریافت جایزه بود؛ که در نهایت «حمیدرضا آذرنگ»  توانست تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد این جشنواره را از آن خود کند.

عوامل فیلم سینمایی «بلوک 9، خروجی 2» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علیرضا امینی، مدیر فیلمبرداری: اسماعیل آقاجانی، تدوین: حمید سلیمیان، صدابردار: محمود خرسند، موسیقی: امیر توسلی، طراح صحنه و لباس: یوسف قوچانی، بازیگران: امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، الهام کوردا، بازیگر کودک ستایش محمودی، مشاور امور رسانه‌ای: منصور جهانی، پخش‌کننده: ستاک فیلم و تهیه‌کننده: محمدرضا شریفی‌نیا و علیرضا امینی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز