خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری:

صداوسیما از همکاری با هنرمندان منتشرکننده عکس‌های خلاف شرع در فضای مجازی منع شد

به گفته ناظر مجلس در شورای عالی نظارت بر صداوسیما، این شورا مصوب کرد اگر بازیگر؛ هنرمند و فردی که با رسانه ملی همکاری دارد؛ عکس‌های خلاف شرع و شئونات اسلامی در فضای مجازی و سایت‌ها داشته باشند از ادامه همکاری وی با رسانه ملی جلوگیری خواهد شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری گفت: در جلسه امروز شورای نظارت بر صداوسیما مصوب شد که از همکاری رسانه ملی با هنرمندانی که عکس خلاف شرع از خود در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ جلوگیری شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از هنرپیشه‌ها در صفحات اجتماعی خود عکس خلاف شرع منتشر می‌کنند. این‌ها کسانی که هستند که چون می‌خواهند از طریق صداوسیما نان بخورند با پوشش مناسب در رسانه ملی ظاهر می‌شوند ولی در صفحات اجتماعی ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند و حرمت همکاری با رسانه جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

شجاعی کیاسری با اشاره به این‌که یکی از مهمان‌های برنامه ماه عسل نیز چنین شرایطی داشت؛ گفت: البته این شخص مهمان بود و نمی‌توان برخورد خاصی با وی داشت ولی به هرحال به مدیران این برنامه تذکر داده شد.

وی افزود: همه جای دنیا مرسوم است که کسانی که می‌خواهند با رسانه ملی همکاری کنند باید اصولی را رعایت کنند و آزاد نیستند هر کاری انجام دهند. آن‌ها حتی در شکل‌گیری زندگی‌شان هم باید رعایت کنند و برایشان درخصوص این‌که با چه کسی می‌توانند ازدواج کنند؛ شرط می‌گذارند اما برخی از هنرمندان ما متأسفانه در رسانه ملی مورد توجه قرار می‌گیرند و بیرون از این فضا هرکاری بخواهند می‌کنند.

نماینده مردم ساری همچنین درباره اسپانسر مالی برنامه ماه عسل اظهار داشت: متأسفانه رسانه ملی به دلیل نیازهای مالی که دارد گاهی دست به کارهایی که نباید می‌زند. این باعث می‌شود شأن و شخصیت رسانه ملی زیر سؤال برود.

شجاعی کیاسری ادامه داد: اگرچه نیازهای مادی وجود دارد اما نباید به گونه‌ای باشد که صداوسیما با هر مؤسسه‌ای که ماهیت حقوقی که آن شناخته شده نیست؛ همکاری کند چون باعث می‌شود رسانه ملی اعتماد خود را نسبت به مخاطبان از دست بدهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره قطع شبکه‌های مختلف صداوسیما که از طریق ماهواره عرب ست در کشورهای آفریقایی دریافت می‌شد، تصریح کرد: به دلیل پرداخت نشدن کمک‌های ارزی دولت به رسانه ملی این مشکل پدید آمده است البته ایران ماهواره‌های زیادی دارد که باید از طریق آن‌ها این مسأله حل خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۸۸۷۶