خبرگزاری کار ایران

21 هزار کتاب در نمایشگاه قرآن

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۲۴۲

از میان 297 ناشر ثبت نام شده برای شرکت در نمایشگاه قرآن، 242 ناشر مجوز شرکت دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ رجبعلی سالاریان (دبیر بخش فروش ناشران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن) گفت: سال گذشته شعاری که برای امکان شرکت ناشران در نمایشگاه قرآن در نظر گرفتیم محتوا نگری بود. امسال بر این شعار تأکید بیشتری داشتیم. و از لحاط محتوا سخت گیری بیشتری صورت دادیم تا آنهایی که محصولاتشان صد در صد قرآنی ست در نمایشگاه حاضر شوند.

او با اعلام اینکه دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه قرآن با اجرای تدابیری کوشیده‌اند همه ناشران قرآنی در این نمایشگاه حضور یابند. سالاریان  افزود: ناشران قرآنی یا خود به‌طور مستقیم در نمایشگاه حضور دارند یا آنهایی که خود نمی‌توانستند در نمایشگاه شرکت کنند به ناشران حاضر نمایندگی داده‌اند.

او گفت: هر ناشری که در نمایشگاه قرآن شرکت ندارد تنها می‌تواند به یک ناشر نمایندگی بدهد و کتابهایش فقط از طریق همان نماینده به فروش برسد. این امر با هدف تقسیم یکسان امکانات میان همه ناشران اجرایی شده است. چون  ممکن است یک ناشر به واسطه ارتباطاتی که دارد بتواند به چندین ناشر نمایندگی بدهد، اما ناشر دیگری چنین ارتباطاتی را در اختیار نداشته باشد. در این صورت ناشری با ارتباطات بیشتر فروش بیشتری هم خواهد داشت.

سالاریان تصریح کرد: هدفمان این بود که همه ناشران ، امکان فروش یکسانی در اختیار داشته باشند برای همین قانون داشتن فقط یک نماینده را بسیار جدی گرفتیم.

از برنامه‌های مهم دیگری که به لحاظ نظام‌مندتر شدن نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال در بخش فروش ناشران اجرا شد نظارت سه‌گانه بر حوزه عرضه است. سالاریان در توضیح این مطلب گفت: نظارت نخست این است که قرآن‌های ارایه شده همه باید هم دارای مجوز چاپ و هم مجوز نشر از سازمان دارالقرآن باشد. اگر کتابی مجوز چاپ داشته باشد اما مجوز نشر نداشته باشد جمع‌آوری می‌شود. برای اولین بار، امسال نظارت دقیقی بر عرضه قرآن‌هایی صورت گرفت که دارای هر دو مجور باشند.

سالاریان افزود: نظارت دوم نظارت بر کتاب‌های غیرقرآنی است. در صورتی که ناشری کتابی با محتوای غیرقرآنی در نمایشگاه ارایه کند آن کتاب جمع‌آوری می‌شود.

او با اعلام این که نظارت سوم بر عرضه عناوین تکراری کتاب از سوی ناشر حاضر و یا نماینده آنان است، گفت: این مسئله به این معنا  است که هر عنوان کتاب تنها توسط خود ناشر و یا نماینده یک ناشر به فروش می‌رسد و اگر ببینیم یک عنوان کتاب را چند ناشر به فروش می‌رسانند از این امر جلوگیری می‌کنیم.

او دلیل اجرای چنین قانونی را بالال بردن تعداد عنوان کتاب‌هایی دانست که در نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. سالاریان افزود: بر همین اساس امسال 21 هزار عنوان متنوع کتاب در بخش ناشران داخلی و خارجی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

بر اساس آمار ارایه شده توسط سالاریان، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن 242 ناشر در بخش فروش شرکت کرده‌اند که از این مجموع 221 ناشر ایرانی و 21 ناشر خارجی است. ناشران خارجی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، مصر و ترکیه میهمان نمایشگاه هستند.

همچنین از مجموع 21 هزار عنوان کتاب 3 هزار و 854 عنوان  مربوط به کتاب‌های خارجی و مابقی کتاب‌های داخلی هستند.از مجموع 242 ناشر، 22 ناشر ناشران دولتی و بقیه ناشران خصوصی‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز