خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

داریوش مهرجویی: وقتش رسیده تولید را از سر بگیریم

مذاکرات این مسئله را یادآوری کرد که مدیریت بسیار مهم است و نباید همه درآمدها و امید خودمان را به درآمدهای نفتی وابسته کنیم. وقت آن رسیده که تولید را در کشور از سر بگیریم و تمام بخش‌های اقتصادی و فرهنگی را همزمان بازسازی کنیم.

داریوش مهرجویی با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته‌ای و تفاهمی که پس از دوازه سال به پایان آن رسیده‌ایم؛ به خبرنگار ایلنا گفت: این توافق خبر مهمی‌ست و در همه زمینه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

کارگردان فیلم "گاو" ادامه داد: قطعا این توافق در بخش فرهنگ نیز می‌تواند بسیار موثر باشد و همه چیز بسیار بهتر از قبل خواهد بود. می‌توان امیدوار بود که حوزه‌ی فرهنگ نیز از آثار مثبت توافقات برخوردار شود.

مهرجویی ادامه داد: مسئله اصلی در جامعه امروز؛ اقتصاد است و اگر بحث اقتصاد بهتر شود قطعا همه چیز بهتر می‌شود و این بهتر شدن صلح و آرامش بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز همه باید برای صلح و آرامش تلاش کنیم؛ افزود: اینکه امروز در منطقه می‌بینیم گروه‌هایی همچون داعش و طالبان پیدا شده‌اند و دائم جنگ و خونریزی برپامی‌کنند؛ باعث تاسف است. همه ما در مقابل این مسائل باید بایستم و با گفتگو به صلح برسیم. از همین روست که توافق اهمیت می‌یابد. در دنیای امروز باید به گفتگو و رایزنی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت داد.

مهرجویی؛ ایران را دارای تاریخی 2500 ساله دانست و افزود: براساسِ اعترافِ اندیشمندان غربی همچون هگل، ایران ازجمله کشورهایی بوده که در جهان سیستم حکومتی مدرن را برای اولین بار بنا نهاده و جزء اولین کشورهای صاحب تمدن است که هرگز با هیچ کشوری خصومت و جنگ نداشته است. چنین کشوری با چنین تاریخی قطعا با گفتگو میانه‌ی بهتری دارد. دیپلمات‌های ایرانی ثابت کردند که ایرانیان می‌توانند در معرض گفتگوهای جهانی قرار بگیرند درحالی‌که نه منافع کشورشان را نادیده می‌گیرند و نه سیاستمداری می‌تواند آنها را مقهور خود کند.

وی ادامه داد: نتیجه این مذاکرات در گفتمان دنیا بسیار مهم و به نوعی یگ گام به جلو است.

کارگردان فیلم "اجاره‌نشین‌ها" افزود: درست است که اقتصاد بسیار مهم است و نتیجه این توافقات می‌تواند به اقتصاد و به تناوب آن؛ به فرهنگ کمک کند اما مهمتر از آن این است که از این فرصت استفاده کنیم تا بحث‌های مدیریتی را در حوزه‌هایی همچون فرهنگ و اقتصاد یاد بگیریم و نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: باید یک مدیریت درست که حاذق، هوشیار، صادق است و از طرفی عاشق مردم و ملت است نه عاشق خودش و جیبش؛ بتواند با استفاده از این فرصتِ خوب برای رشد کشور استفاده کند.

مهرجویی افزود: این مذاکرات این مسئله را یادآوری کرد که مدیریت بسیار مهم است و نباید همه درآمدها و امید خودمان را به درآمدهای نفتی وابسته کنیم. وقت آن رسیده که تولید را در کشور از سر بگیریم و تمام بخش‌های اقتصادی و فرهنگی را همزمان بازسازی کنیم.

کد خبر : ۲۸۹۲۷۱