خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

از بن‌بست تحریم نجات یافتیم

امیدوارم این معاهده بتواند همه‌ی طیف‌های اجتماعی را قانع کند و جامعه‌ی ما از این بن‌بست تحریم نجات پیدا کند و مردم از این تنگدستی و فشار اقتصادی که می‌رود تا تباهی اخلاقی را به حد خود برساند؛ نجات دهد.

محمود دولت‌آبادی (نویسنده) توفیق در مذاکرات را موفقیتی بزرگ برای کشور به‌شمار آورده و از تلاش مردان دیپلماتیک ایران قدردانی کرد. او در یادداشت کوتاهی که به مناسبت توافقات هسته‌ای برای ایلنا نوشته؛ نجات از بن‌بست تحریم را مهمترین نتیجه توافقات عنوان کرده است. 

متن یادداشت دولت‌آبادی به شرح زیر است:

امیدوارم که معاهده‌ی محترمانه و آبرومندانه‌ای به ثمر رسیده باشد. پیش از این هم نوشته بودم تلاش برای صلح کار دشواری است و شهامت و یاری می‌طلبد.

در مسیر این مذاکرات روشن شده که نمایندگان کشور ما از این دو خصیصه برخوردار هستند و من که از دور ناظر این گفتگوها بودم به نظرم می‌رسد که این معاهده در همه‌ی بخش‌ها با توفیق همراه بوده باشد. توفیق هم برای ما و هم برای رضایت‌خاطر طرف‌های مقابل .

باز هم تکرار می‌کنم که امیدوارم این معاهده بتواند همه‌ی طیف‌های اجتماعی را قانع کند و جامعه‌ی ما از این بن‌بست تحریم نجات پیدا کند و مردم از این تنگدستی و فشار اقتصادی که می‌رود تا تباهی اخلاقی را به حد خود برساند؛ نجات دهد.

به امید آن روز.

محمود دولت‌آبادی

کد خبر : ۲۸۹۴۳۹