خبرگزاری کار ایران

«مرشد و مارگاریتا« و «اگنس» همچنان خوانده می‌شوند

«هنر شفاف اندیشیدن»، «علیه تفسیر» و «از برونو تا کانت» کتاب‌های تازه چاپی هستند که با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بازار کتاب تهران با ورود به سومین هفته‌ی تابستان بسته‌های مطالعاتی پرباری برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان تدارک دیده بود و منتظر است با دریافت کتاب‌های چاپ اولی و تازه‌ از تنور چاپ درآمده‌ باقیمانده‌ی فصل گرما را برای کتابخوان‌های فازغ شده از تحصیل پروپیمان کند تا مخاطبان مرداد و شهریور خود را دست‌پر و پر کتاب سپری کنند.

کتاب «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته‌ی هاروکی موراکامی و «جزء از کل» استیو تولز با ترجمه‌ی پیمان خاکسار که در ماه‌های گذشته برای مدت طولانی بین لیست کتاب‌های کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده بودند، این هفته مجددا در کتابفروشی‌ها جزو پنج کتاب پراستقبال قرار گرفتند. کتاب‌هایی مثل «هنر شفاف اندیشیدن»، «علیه تفسیر» و «از برونو تا کانت» هم آثار تازه چاپی هستند که با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند و این هفته در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند. علاوه بر این سه کتاب که تقریبا در بازار کتاب تازه‌وارد هستند، آثار داستانی قدیمی‌تر مثل «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» آنا گاوالدا و «مرشد و مارگاریتا» نوشته‌ی میخائیل بولگاکف با ترجمه‌‌ی عباس میلانی نیز در روزهای پایانی تیرماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند. البته ترجمه‌ی محمود حسینی‌راد از «اگنس» پیتر اشتام هم که توسط نشر افق منتشر شده نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و نام این کتاب در لیست کتاب‌های پرفروش هفته‌ی دیده می‌شود.

ناشرانی چون قطره، بیدگل ثالث و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

این گزارش، آثار پرفروش‌ برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از 20 تیرماه تا 25 تیرماه را بررسی کرده است.

کتابفروشی چتر: حضور دو اثر داستانی قدیمی‌ نکته جالب فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده است؛ بر این اساس «اگنس» نوشته‌ی پتر اشتام و «مرشد و مارگاریتا» میخاییل بولگاکف از کتاب‌های تازه وارد به لیست پرفروش‌ها به حساب می‌آیند. البته «من او را دوست داشتم» نوشته‌ی آنا گاوالدا با ترجمه‌ی الهام دارچینیان و «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» هاروکی موراکامی هنوز هم در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، داستان عاطفی معروف نادر ابراهیمی که یک عاشقانه‌ی آرام را برایمان روایت می‌کند، یعنی «یک عاشقانه آرام» هم این هفته رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در کتابفروشی چتر داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب معرفی می‌شود. در کنار این‌ها، نمایشنامه «مده‌آ» سرگذشت تلخ و خواندنی انتقام یک زن از همسر و فرزندانش نوشته اوریپید، نمایشنامه‌نویس شهیر یونانی با ترجمه امیرحسن ندایی نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. تحلیل روانشناختی شخصیت مده‌آ و مروری بر ویژگی‌های آثار اوریپید از ضمیمه‌های این ترجمه هستند.

کتابفروشی نشر جیحون: «نیمه تاریک وجود» دبی فورد با ترجمه‌ی فرناز فرود و «گام‌های غول‌آسا» نوشته‌ی آنتونی رابینز ، که به خواننده می‌گوید چه کارهایی برای برتری آدم‌ها و برنده بودن لازم است؛ دو کتاب روانشناسی و روانکاویی هستند که در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار «اثر مرکب (آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد» از دارن هاردی است که با نوشتار و مقدمه‌ای از آنتونی رابینز همراه است. اثری در باب آموزش دوست داشتن دیگران از رابرت هولدن با نام «توانایی دوست داشتن و دوست داشته شدن» هم دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی جیحون در این هفته معرفی شد. همچنین آموزش‌های رابرت گرین و یوست الفرز تحت عنوان «48 قانون قدرت» که دارای اِلِمان‌های شماتیک مشترکی با کتاب «The Prince» نیکولا ماکیاولی است و با مقاله‌ی کلاسیک سان زو تحت عنوان « The Art of War» قابل مقایسه است، پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در واپسن رزوهای تیر بود.

کتابفروشی انتشارات علمی-فرهنگی: استقبال مراجعان این فروشگاه از «تاریخ تحلیلی اسلام» سیدجعفر شهیدی این کتاب را در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داد. همچنین کتاب «روح فلسفه قرون وسطی» نوشته اتین ژیلسون با ترجمه‌ی علیرضا داوودی رده دوم را به خود اختصاص داده است. اثری تخصصی در حوزه‌ی فلسفه از شرف‌الدین شرف‌خراسانی با نام «از برونو تا کانت» نیز با ورود به تابستان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در جایگاه سوم این فهرست ایستاد. دو کتاب «فیزیک و فلسفه» و «انیشتین و شاعر» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بودند که در انتهای فهرست پرفروش‌های کتابفروشی انتشارات علمی-فرهنگی ایستادند. همچنین سی‌دی‌های الهی قمشه‌ای به‌ویژه دو اثر «باغ‌های بی‌خران سعدی» و «در محضر حافظ» جزو آثار مورد توجه مراجعان به فروشگاه بودند.

کتابفروشی گوتنبرگ: دو کتاب جدید منتشر شده مرتبط با اثر مشهور خاویر کرمنت یعنی «بی‌شعوری (بس است دیگر)» و «بیشعوری (تاهمیشه)» که توسط اسحاق احمدی ترجمه شده در این فروشگاه در رتبه‌های ابتدایی لیست پرفروش‌ها ایستاده و «چهار اثر» اسکاول ‌شین در پشت سر آن‌ها قرار دارد. اثری علمی درباره‌ی مفهوم جهان‌های موازی به‌نام‌ «جهان‌های موازی» هم این هفته مورد توجه ویژه‌ی مراجعان کتابفروشی گوتنبرگ قرار گرفته، روایتی از زندگی دکتر محمود حسابی از زبان پسرش، با نام «استاد عشق» و  گشت‌وگذاری در سرزمین ناشناخته‌ی مغز، یعنی کتاب «آینده‌ی ذهن» از میچیو کاکو نیز فروش خوبی را در این کتابفروشی به خود اختصاص داده‌ند.

کتابفروشی نشر روزبهان: «جزء از کل» اولین اثر داستانی ترجمه شده از استیو تولز در ایران همچنان رتبه‌ی‌های ابتدایی فروش در کتابفروشی نشر روزبهان را به خود اختصاص داده است. نامه‌های احمد شاملو به همسرش آیدا سرکیسیان یا همان «مثل خون در رگ‌های من» هم دیگر اثر مورد توجه برای مراجعان این فروشگاه در این هفته بود. همچنین «کلیات شمس» نشر هرمس و «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نیز به عنوان دیگر کتاب‌های شعر و داستان مورد علاقه مشتری‌های کتابفروشی روزبهان در روزهای میانی تابستان معرفی شدند. البته کتاب «طوطی و اولیور در آمریکا» نوشته‌ی پیتر کری که جسته‌ و گریخته به رویدادها و وقایع زندگی الکسی دو توکویل از مهم‌ترین متفکران و اندیشمندان قرن نوزدهم فرانسه و جهان می‌پردازد، هم برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت داشته و جزو پنج کتاب پرفروش این هفته است.

شهر کتاب بخارست (بهشتی): در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته دو کتاب «جستارهایی در باب عشق» آلن دوباتن با ترجمه‌ی گلی امامی و «شهر مردگان» از محمد سروش محلاتی حضوری پررنگ داشته‌اند. بعد از این دو کتاب که درصدر فهرست پرفروش‌‌ها قرار گرفته‌اند، «ایران و آمریکا، گذشته شکست‌خورده و مسیر صلح» نوشته‌ی حسن موسویان (عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. همچنین «چگونه در زندگی برنده شوید» نوشته دونالد ترامپ و «53 اصل تصمیم‌گیری» روبرت گانتر که با ترجمه‌ی محمد‌رضا شعبانعلی منتشر شده در رده‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار گرفته‌اند.

شهرکتاب آرین: داستان «آخرین رویا» نوشته‌ی روح‌انگیز شریفیان جزو پرفروش‌ترین کتاب شهرکتاب بخارست است. دو کتاب «علیه تفسیر» از سوزان سانتاگ و «هنر شفاف اندیشیدن» رالف دوبلی با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور نیز از جمله آثار اجتماعی-فلسفی لیست پرفروش‌های این فروشگاه است. «جغرافیای خانگی» ستاره پارسا داستان دیگری است که مورد استقبال کتابخوانان قرار گرفته و در کنار آن  نیز اثری در باب اسطوره‌شناسی به نام «تو آن هستی» از جوزف کمبل قرار دارد.

کتاب‌های پرفروش سومین هفته‌ی تیرماه
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 علیه تفسیر سوزان سانتاگ/ مجید اخگر بیدگل 30000 کتاب به فلسفه هنر می‌پردازد و در آن مقالاتی درباره ادبیات جدید، هنرهای تجسمی و مفهوم زیبایی‌شناسی در هنر درج شده است
2 هنر شفاف اندیشیدن رالف دوبلی/ عادل فردوسی‌پور چشمه 25000 هر کدام از فصل‌های کتاب به یکی از معضلات همه‌گیر در حیطه‌ زندگی فردی و اجتماعی اشخاص مربوط است و راه‌کارهایی برای برون‌رفت از آن‌.
3 نیمه تاریک وجود دبی فورد/ فرناز فرود حمیدا 12500 دبی فورد در این کتاب به شیوه ای منظم، گام های رسیدن به یکپارچگی و دگرگونی را مشخص می کند
4 یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی روزبهان 6000 داستان گیله مردی مبارز و سیاسی است که عاشق عسل دختر آذری زیبا و سیاسی مسلکی می‌شود
5 تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش هاروکی موراکامی/ امیرمهدی حقیقت چشمه 16000 رمان حکایت سفر عمدتا درونی جوانی است که چهار دوست صمیمی‌اش یک‌باره، بی این‌که هیچ دلیل روشنی به او بگویند، رشته‌ دوستی خود را با او بریده‌اند
6 اگنس پیتر اشتام/ محمود حسینی‌راد افق 3800 هیچ چیز در کتاب «آگنس» قطعی نیست. همه چیز پرسش است؛ متعجب بودن، سرگشتگی و تلاش برای یافتن تا رسیدن به یک قطعیت.
7 مرشد و مارگاریتا میخاییل بولکاگف/ عباس میلانی نشر نو 22000

یکی از درخشان ترین آثار کشور روسیه که نویسنده برای نوشتن آن سیزه سال زحمت کشید.

8 جزء از کل استیو تولز/ پیمان خاکسار چشمه 40000 داستان ماجراهایی پیچیده و تودرتو دارد که از رابطه عجیب و خاص این پدر و پسر شکل می‌گیرد.
9 جهان‌های موازی میچو کاکو/ سارا ایزدیار، علی هادیان مازیار 21000 اثری علمی درباره‌ی مفهوم جهان‌های موازی
10 طوطی و اولیور در آمریکا پیتر کری/ ملیحه قدرتی شور آفرین 33000 پیتر کری، با داستان اولیور و طوطی، و نیز با شخصیت‌پردازی‌ها، تصویرپردازی‌هایی پُرمایه و شگفت، تجربه‌ دموکراسی آمریکایی را با ابتکار شگرفی مورد کاوش قرار می‌دهد.

 

کد خبر : ۲۹۰۷۸۴