خبرگزاری کار ایران

به دستور سازمان سینمایی؛

اکران رستاخیز به تعویق افتاد+توضیحات سخنگوی شورای صنفی نمایش

اکران فیلم سینمایی رستاخیز که قرار بود همزمان با عید سعید فطرآغاز شود به دستور سازمان سینمایی به تعویق افتاد . امروز گروهی از مخالفان فیلم جلوی وزارت ارشاد تجمع کرده بودند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تصمیم همیشگی مدیران و فعالان عرصه سینما مبنی بر رعایت شان و جایگاه جامعه مرجعیت و روحانیت محترم تاکید و اعلام کرد همین روال در خصوص اکران عمومی فیلم "رستاخیز" نیز اعمال خواهد شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: فیلم "رستاخیز" به منظور پاسداشت؛ عظمت و شکوه حماسه جاوید کربلا و به تصویر کشیدن این واقعه بی‌مثال تاریخ بشری توسط جمعی از هنرمندان و سینماگران متعهد و ممتاز سینمای ملی تولید و در جدول اکران سینماهای کشور قرار گرفت.

این فیلم که با نیت تقویت تولید فیلم دینی و استفاده از هنر سینما برای جاودانه کردن حادثه عاشورا تولید شد از بدو امر تاکنون در محافل مختلف فرهنگی و دینی در معرض آرا و دیدگاه‌های صاحبان درک و درد دین قرار گرفته و با استقبال کارگردان محترم فیلم از منظر تاریخی و روایی با اصلاحات چندی مواجه شد که اصلاحات اعمال شده نیز مورد تایید بسیاری از صاحبنظران قرار گرفت.

اما نظر به رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی یادآوری می‌کنیم که اکران فیلم"رستاخیز" تا تامین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می‌افتد.

امروز گروهی از مخالفین فیلم جلوی وزارت ارشاد تجمع کرده بودند.

غلامرضا فرجی (رئیس شورای صنفی نمایش) نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اعلام کرد: شورای صنفی نمایش تا روز دوشنبه 29 تیر ماه منتظر  مشخص شدن وضعیت اکران فیلم می‌ماند و در جلسه روز دوشنبه دراین باره تصمیم‌گیری می‌کند.

 وی ادامه داد: تا روز دوشنبه29 تیر ماه سینماهایی که قرار بود فیلم رستاخیز را اکران کنند؛ می‌توانند به اکران فیلم قبلی خود ادامه دهند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد حواله اکران فیلم «رستاخیز» تنها متعلق به سینماهای حوزه هنری نبوده و حواله اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش برای مجموع سینماها صادر شده است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به برخی صحبت ها مبنی بر اینکه اکران این فیلم محدود به سینماهای حوزه هنری بوده است، گفت: قرارداد اکران فیلم «رستاخیز» در شورای صنفی نمایش در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسید و مقرر شد این فیلم در تهران و شهرستان ها به اکران عمومی برسد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد 22 سال سینما حواله فیلم «رستاخیز» را دریافت کنند بنابراین غیر از سرگروه، بین 21 سالن سینما قرارداد منعقد شد و براساس قرارداد فی ما بین پخش کننده و سینمادار حواله این فیلم برای اکران عید فطر صادر شد.

فرجی در پایان گفت: با این اوصاف و بر اساس اسناد موجود حواله اکران فیلم «رستاخیز» تنها متعلق به سینماهای حوزه هنری نبوده و حواله اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش برای مجموع سینماها صادر شده است.

گفتی است این فیلم از صبح امروز 24 تیرماه ساعت 10 صبح در پردیس سینماهایی چون آزادی، زندگی، کوروش، ملت، اریکه ایرانیان، چارسو، سمرقند و ماندانا در تهران اکران شد.علاوه بر پردیس ها، سینماهایی چون بهمن، مرکزی، شکوفه، سپیده، ایران، کیان، تماشا، فرهنگسرای بهمن، دهکده و شاهد این فیلم را نمایش داده اند.

کد خبر : ۲۹۰۹۳۷