خبرگزاری کار ایران

همه ناشران و کتابفروشان مشمول تخفیف‌ 40درصدی پست نمی‌شوند

در حال حاضر نزدیک به 4000 مجموعه فعال در صنعت نشر برای بهره‌مندی از تخفیف‌ ارسال مرسوله‌های پستی در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بیستم خرداد ماه سال جاری‌، مدیر کمیته تسهیلات رفاهی نمایشگاه کتاب تهران، از عودت سهم مشارکتی بن‌ کارت‌های الکترونیک خرید کتاب دانشجویی خبر داد. قرار بود دانشجویان و طلابی که نسبت به دریافت‌های بن کارت‌های خود از شعب بانک صادرات اقدام نکرده‌ بودند یا مقدار وجهی در کارت‌هایشان باقی مانده بود، بتوانند از  اول تیر ماه با مراجعه به شعب بانک صادرات نسبت به استرداد وجه خود اقدام کنند. اما در هفته‌ی ابتدایی تیرماه،‌ مراجعات حضوری دانشجویان به شعب بانک صادرات بی‌نتیجه می‌ماند و هیچیک از بانک‌ها وجهی را به دانشجویان پرداخت نمی‌کردند.

نیکنام حسین‌پور (مدیر کمیته تسهیلات رفاهی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه کلیه دانشجویان ‌توانستند از سه‌شنبه (9 تیرماه) وجوه بن کارت‌ها را دریافت کنند؛ اظهار داشت: به هر دلیل تعدادی از دانشجویان برای دریافت‌ بن‌ کارت‌ها خود به بانک‌های عامل مراجعه نکرده بودند‌، تعدادی از دانشجویان هم کارت را دریافت کرده اما خریدی از نمایشگاه نداشتند یا رقمی در کارتشان مانده بود که با اتمام نمایشگاه کتاب و غیرفعال شدن بن‌ کارت‌ها امکان استفاده از آن را نداشتند‌، به همین منظور با بخش خدمات نوین بانک صادرات جلسه‌ای گذاشتیم و دوستان پیشنهاد کردند،‌ با فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نظر اجازه داده شود در تیرماه بخشی از وجه بن‌کارت‌ها که پرداخت شخصی دانشجویان و طلاب بوده را عودت دهیم و دانشجویان از نهم تیرماه با در دست داشتن کارت ملی به شعب بانک صادرات مراجعه کرده و بعد از احراز هویت سهم خود را دریافت کنند.

او ادامه داد: مراجعه طلاب و دانشجویان به شعب بانک صادرات هنوز ادامه دارد به همین دلیل تا پایان هفته نمی‌توانیم آمار رسمی از میزان مبلغی که عودت شده است را ارائه بدهیم. با پایان پافتن مهلت مقرر و بعد از جمع‌بندی نهایی حتما رقم مذکور اعلام می‌شود.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه تخفیف‌های 40 درصدی پست به ناشران و کتابفروشان گفت‌: ارائه تخفیف‌های 40 درصدی پست به ناشران و کتابفروشان از اول مرداد ماه اجرایی می‌شود‌.‌ البته همه مراکز پستی به ارائه این خدمات نمی‌پردازند،‌ بلکه تعدادی از مناطق پستی معرفی خواهند شد که در فاز نخست ناشران می‌توانند از تسهیلات آنها استفاده کنند.

حسین‌پور در ادامه با اعلام اینکه همه ناشران و کتابفروشان کشور مشمول این تخفیف‌ها نمی‌شوند،‌ اضافه کرد:‌ پس از تدوین دستورالعمل، با کمک اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درحال گردآوری فهرستی از اسامی ناشران و کتابفروشانی که در مرحله نخست مشمول این طرح می‌شوند،‌ هستیم‌. در حال حاضر نزدیک به 4000 مجموعه فعال در صنعت نشر برای بهره‌مندی از این تخفیف‌ها در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند. در این فهرست،‌ تلاش شده ناشران فعال سال 93 (یعنی ناشرانی که حداقل یک‌عنوان کتاب در سال 93 منتشر کرده باشند) به تفکیک استان معرفی شوند.

کد خبر : ۲۹۱۴۴۰