خبرگزاری کار ایران

قیمت هر بند کاغذ پانصد تا هزار تومان کاهش داشته است

خوشبختانه مشکلی برای هماهنگ کردن میزان عرضه و تقاضا نداریم و بازار کاغد از ثبات نسبتا مطمئنی برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کاغذ به عنوان مهمترین مواد اولیه‌ی صنعت نشر و تولید کتاب طی سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده و نوسان قیمت که عموما هم با افزایش قیمت این کالای حیاتی همراه بوده برای چاپ و نشر کشور مشکلات و معظلات متعددی را به وجود آورده است.

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا) با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ثبات خوبی از نظر عرضه و تقاضا هستیم؛ گفت: خوشبختانه مشکلی برای هماهنگ کردن میزان عرضه و تقاضا نداریم و بازار کاغد از ثبات نسبتا مطمئنی برخوردار شده است. البته از هفته‌ی گذشته شاهد کاهش 500 تا 1000 تومانی برای هر بند کاغد نیز بودیم. تعطیلات عید فطر باعث شده هنوز تغییر و تحول اساسی در قیمت‌ها را شاهد نباشیم، اما امیدواریم با به سرانجام رسیدن مذاکرات و لغو تحریم‌ها و کاهش قیمت ارز این روند کاهش قیمت کاغد همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا ادامه داد: کاغد مواد اولیه‌ی کالاهای فرهنگی است پس هرچه قیمت معتدل‌تر و مناسب‌تری داشته باشد مصرف کننده راحت‌تر می‌تواند کالای فرهنگی خود را تولید کند و به نحو احسن و با قیمتی مناسب کتاب و روزنامه را به مخاطب عرضه خواهد کرد.

کد خبر : ۲۹۱۴۵۷