خبرگزاری کار ایران

مارتینا کوسسکا در کارگاه‌های تابستانه موسیقی

کارگاه‌های تابستانه موسیقی آموزشگاه نوای امین درحالی برگزار می‌شود که "مارتینا کوسسکا" (آهنگساز، رهبر ارکستر و پداگوگ) با حمایت انجمن فرهنگی سفارت لهستان و مرکز موسیقی "اسپکترو" به تهران آمده تا در دو کارگاه همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آموزشگاه موسیقی نوای امین جشنواره کارگاه‌های تخصصی آموزشی موسیقی برپا کرده است که این جشنواره شامل کارگاه‌های آهنگسازی به روش اسپکترال، نوازندگی پیانو، آهنگسازی، اصول و مبانی تمرین با آنسامبل و تکنیک‌های دست راست در سازهای زهی می‌شود.

در کارگاه آهنگسازی به روش اسپکترال؛ آیدین صمیمی مفخم (آهنگساز) و "مارتینا کوسسکا" از کشور لهستان (آهنگساز، رهبر ارکستر و پداگوگ) با حمایت انجمن فرهنگی سفارت لهستان و مرکز موسیقی "اسپکترو" به عنوان استاد حضور یافته‌اند. این کارگاه روز گذشته(30 تیرماه) کار خود را آغاز کرده و امروز جلسه پایانی آن برگزار می‌شود. این هنرمندان کارگاه اصول بداهه‌نوازی آزاد را نیز از پنج تا هفت مرداد برگزار می‌کنند.

کارگاه نوازندگی پیانو نیز با همکاری Moritz Ernst استاد مدعو از کشور آلمان و حمایت انستیتو گوته و سفارت آلمان شکل گرفته؛ و در تاریخ‌های 14، 15 و 16 مردادماه برگزار می‌شود. عادل پورصمدی در کارگاه تکنیک‌های دست راست در سازهای زهی به عنوان استاد حضور دارد و این کارگاه 25 و 26 مردادماه برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه آهنگسازی که هوشیار خیام (آهنگساز و نوازنده پیانو) در برگزاری آن همکاری کرده؛ 28 و 29 مردادماه برگزار می‌شود. در شهریورماه امسال نیز کارگاه اصول و مبانی تمرین با آنسامبل با حضور نوید گوهری (رهبر ارکستر) و اعضای ارکستر نیلپر به مدت سه روز از دهم تا دوازدهم برگزار می‌شود.

علاقمندان این کارگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال؛ برای ثبت نام اقدام نمایند.

کد خبر : ۲۹۱۸۹۸