خبرگزاری کار ایران

کتابخوانان ایرانی علاقه خاصی به آگاتا کریستوف و ایشی‌گورو دارند

رمان‌های «دیروز» نوشته‌ی آگاتا کریستوف و «غول مدفون» کازو ایشی‌گورو؛ کتاب‌های تازه چاپی هستند که با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار کتاب تهران با ورود به آخرین هفته‌ی تیرماه کتاب‌های جدیدی را در لیست پرفرو‌ش‌ها می‌بیند و منتظر است با دریافت کتاب‌های چاپ اولی و تازه‌ از تنور چاپ درآمده‌؛ مرداد داغی را برای کتابخوان‌های فازغ شده از تحصیل رقم بزند تا این مخاطبان اوقات فراغت خود را دست‌پر و پرکتاب سپری کنند.

 رمان‌های «دیروز» نوشته‌ی آگاتا کریستوف و «غول مدفون» کازو ایشی‌گورو کتاب‌های تازه چاپی هستند که با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند و این هفته در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند. همچنین «جزء از کل»، «مثل خون در رگ‌ها من» و «بیشعوری» که از ماه‌های گذشته در لیست کتاب‌های کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده‌اند، این هفته نیز در برخی کتابفروشی‌ها جزو پنج کتاب پر استقبال قرار گرفتند. کتاب‌هایی مثل «هنر شفاف اندیشیدن»، «علیه تفسیر» و «نظر به درد دیگران» هم برای سومین هفته‌ی متوالی به عنوان کتاب پرفروش معرفی شدند. آثار حوزه‌ی روانشناسی و اجتماعی مثل «آنچه با پول نمی‌توان خرید» مایکل سندل و «بهترین دوران زندگی زن (دوران بعد از چهل سالگی)» نوشته‌ی زیتا آنت ویر با ترجمه‌‌ی مهدی قرچه‌داغی نیز در روزهای پایانی تیرماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ناشرانی چون قطره، بیدگل، ثالث و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

این گزارش، آثار پرفروش‌ برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از 27 تیرماه تا 1مرداد را بررسی کرده است.

کتابفروشی نشر مرکز: حضور دو کتاب جدید نکته جالب فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده است؛ بر این اساس داستان «دیروز» نوشته‌ی آگاتا کریستف و «بهترین دوران زندگی زن (دوران بعد از چهل سالگی)» زیتا آنت ویر از کتاب‌های تازه وارد به لیست پرفروش‌ها به حساب می‌آیند. البته «بیشعوری» نوشته‌ی خاویر کرمنت با ترجمه‌ی محمود فرجامی و «چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست مدارند» رمون بودن هنوز هم در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، اثر معروف مایکل سندل در باب موفقیت و خوشبختی، یعنی «آنچه با پول نمی‌توان خرید» هم این هفته رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در کتابفروشی نشر مرکز داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب معرفی می‌شود. در کنار  این‌ها، گفتگوی طولانی ناصر فکوهی و جلال ستاری درباره زندگی و آثار او که تحت نام «گفتگو با جلال ستاری» توسط نشر مرکز منتشر شده نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. این گفت‌وگو در چارچوب یک طرح مشخص تعریف شده است که فکوهی و ستاری آن را «انسان‌شناسی تاریخی فرهنگ ایران مدرن» نامگذاری کرده‌اند.

کتابفروشی رود: دو رمان «شیاطین شهر لودن» آلدوس هاکسلی با ترجمه‌ی فاروق ایزدی‌نیا و «صدای افتادن اشیاء» نوشته‌ی خوآن گابریل واسکس، که به رابطه‌ی پیچیده‌ی بین خاطرات و تروما می‌پردازد و «فایده و جزای احتمالی» بازگشت به گذشته را شرح می‌دهد، در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده؛ هستند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار «ملت عشق» از الیف شافاک است. پنجمین مجلد از دوره آثار بیژن الهی با نام «جوانی‌ها» هم دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی رود در این هفته معرفی شد. کتاب تاریخی که با رویکردی طنازانه و سرگرم‌کننده اروپا را برای خواننده به تصویر می‌کشد، تحت عنوان «شهر فرنگ اروپا» نیز پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در واپسن روزهای تیر بود.

کتابفروشی انتشارات چشمه: استقبال مراجعان این فروشگاه از «هنر شفاف اندیشیدن» رولف دوبلی با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور همچنان ادامه دارد و این کتاب را در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داده است. همچنین کتاب «راه‌های برگشتن به خانه» نوشته آله‌خاندرو سامبرا رده دوم لیست فروش را به خود اختصاص داد و نخستین داستان امیرحسین شربیانی با نام «طلابازی» نیز در جایگاه سوم این فهرست ایستاد. نامه‌های احمد شاملو به همسرش آیدا سرکیسیان به‌نام «مثل خون در رگ‌های من» و رمان «دیروز» هم از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بودند که با ورود به تابستان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند و در انتهای فهرست پرفروش‌های کتابفروشی انتشارات چشمه ایستادند.

کتابفروشی نشر ثالث: دو کتاب «جزء از کل» و «مثل خون در رگ‌های من» در رتبه‌های ابتدایی لیست پرفروش‌های این فروشگاه ایستاده‌اند و «هر رازی که فاش می‌‌شود یک ماهی قرمز می‌میرد» صابر ابر در پشت سر آن‌ها قرار دارد. اثری جامعه‌شناسانه درباره‌ی مفهوم جامعه از دید رادنی استارک به‌نام‌ «جامعه‌شناسی استارک» هم این هفته مورد توجه ویژه‌ی مراجعان کتابفروشی ثالث قرار گرفته است. پانزدهمین جلد از مجموعه «تجربه و هنر زندگی» نشر گمان، یعنی «نظر به دید دیگران» از سوزان سانتاگ نیز فروش خوبی را در این کتابفروشی به خود اختصاص داده‌ است.

شهرکتاب باهنر: «جزء از کل» اولین اثر داستانی ترجمه شده از استیو تولز در ایران همچنان رتبه‌ی‌های ابتدایی فروش در شهرکتاب باهنر را به خود اختصاص داده است. نگاه داریوش شایگان به جایگاه شعر و شاعری در جامعه‌ی ایران یا همان «پنج اقلیم حضور» هم دیگر اثر مورد توجه برای مراجعان این فروشگاه در این هفته بود. همچنین «بیشعوری» خاویر کرمنت و « هیتلر و نازی‌ها بر پایه اسناد تاریخی» نوشته‌ی دیوید‌اف کرو به عنوان دیگر کتاب‌های مورد علاقه مشتری‌های شهرکتاب باهنر در روزهای میانی تابستان معرفی شدند. البته مجموعه شعر «جوانی‌ها» از بیژن الهی، هم برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت داشته و جزو پنج کتاب پرفروش این هفته است.

شهرکتاب فرهنگ: در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته دو کتاب «اثر مرکب (آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد)» از دارن هاردی و «جهان هولوگرافیک» مایکل تالبوت با ترجمه‌ی داریوش مهرجویی حضوری پررنگ داشته‌اند. بعد از این دو کتاب که در صدر فهرست پرفروش‌‌ها قرار گرفته‌اند، مجموعه شعر «زن باران» سروده‌ی بهاره رهنما رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. «بیشعوری» و  «زن بودن» تونی گرنت که چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن معاصر از سرشت و فطرت طبیعی خود را بررسی می‌کند، نیز در یان کتابفروشی در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

شهرکتاب ساعی: داستان «غول مدفون» نوشته‌ی کازو ایشی‌گورو  جزو پرفروش‌ترین کتاب شهرکتاب ساعی است. دو کتاب «در باب حکمت زندگی» از آرتور شوپنهاور و «پویایی نقد» حسن قاضی مرادی نیز از جمله آثار اجتماعی-فلسفی لیست پرفروش‌های این فروشگاه است. «دیروز» آگاتا کریستی داستان دیگری است که اینجا نیز مورد استقبال کتابخوانان قرار گرفته و در کنار آن اثری در باب تفکر نقادانه به نام «واضح اندیشیدن» از ژیل لوبلان قرار دارد.

کتاب‌های پرفروش آخرین هفته‌ی تیرماه
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 دیروز آگاتا کریستوف/ اصغر نوری مروارید 8000 دیروز داستان مردی را روایت می‌کند که زندگی او به کار در کارخانه و نوشتن خلاصه شده است.
2 غول مدفون کازو ایشی‌گورو/ فرمهر امیردوست میلکان 19500 اکسل و بئاتریس در جستجوی پسر خود راهی می‌شوند گرچه می‌دانند که سفری طولانی و دشوار پیش رو خواهند داشت.
3 چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند رمون بودن مینوی خرد 16500 نگاهی به جایگاه لیبرالیسم برای روشنفکران معاصر
4 بهترین دوران زندگی زن، دوران بعد از 40سالگی زیتا آنت ویر/ مهدی قرچه‌داغی قطره 9000 راهنمای مهارت‌های زندگی زنان میانسال
5 شیاطین شهر لودون آلدوس هاکسلی/ فاروق ایزدی‌نیا نیلوفر 27000 رمانی تاریخی درباره‌ی وقایع قرون وسطی
6 شهر فرنگ اروپا پاتریک اونور ژدینک/ خشایر دیهیمی ماهی 9500 خواندن این کتاب مثل تماشای اروپا از شهرفرنگ است.
7 جزء از کل استیو تولز/ پیمان خاکسار چشمه 40000 داستان ماجراهایی پیچیده و تودرتو دارد که از رابطه عجیب و خاص این پدر و پسر شکل می‌گیرد.
8 جوانی‌ها بیژن الهی بیدگل   مجموعه شعر بیژن الهی
9 هنر شفاف اندیشیدن رالف دوبلی/ عادل فردوسی‌پور چشمه 25000 هر کدام از فصل‌های کتاب به یکی از معضلات همه‌گیر در حیطه‌ زندگی فردی و اجتماعی اشخاص مربوط است و راه‌کارهایی برای برون‌رفت از آن‌.
10 جهان هولوگرافیک مایکل تالبوت/ داریوش مهرجویی هرمس 22000 نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم

 

کد خبر : ۲۹۲۰۵۹