خبرگزاری کار ایران

چاره‌ی خلیل جوادی برای مقابله با ناشران غیرِ مسئولیت‌پذیر؛

خودم کتاب چاپ می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۱۰۰

برخی ناشران وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند. خلیل جوادی به همین دلیل من ترجیح می‌دهد به صورت ناشر مؤلف کار کند.

خلیل جوادی( شاعر) درباره کتاب تازه منتشر شده‌ی خود به خبرنگار ایلنا گفت: کتاب «بازار وطن‌فروش‌ها» نثرِ طنز است که تمی اجتماعی- سیاسی دارد. این کتاب در واقع گزینشی است از مجموعه مطالب من در روزنامه آرمان. مطالبی را که در این روزنامه منتشر شده بود و تاریخ مصرف نداشتند؛ در 216 صفحه گردآوری و منتشر کرده‌ام.

این شاعر افزود: کار دیگری هم در دست چاپ است به نام «اشک تاک‌ها» که یک مجموعه رباعی است.

او با اشاره به اینکه من سال‌هاست کاری به ناشر نداده‌ام و به صورت ناشر مؤلف کار می‌کنم؛ ادامه داد: یکی از دلایلی که سال‌هاست آثارم را برای چاپ به ناشران نمی‌دهم؛ این است که آن‌ها نمی‌توانند مجوز بگیرند و عموماً کارها با ممیزی مواجه می‌شود. یکی از کتاب‌هایی که سال‌ها پیش به ناشر دادم «خیابان‌خواب‌ها» بود. این کتاب با شمارگان هزار نسخه منتشر شد. از آن زمان سال‌ها می‌گذرد و ناشر نتوانسته تمام آن هزار نسخه را به فروش برساند.

جوادی افزود: کتاب دیگری به نام «محکمه الهی» را خودم در 5 هزار نسخه منتشر کردم که بعد از گذشت دویست روز کتاب تمام شد. چاپ بعدی این کتاب را با شمارگان پنجاه‌ هزار نسخه منتشر کردم که آن هم ظرف 2 سال تمام شد. برخی ناشران مسئولیت‌پذیر نیستند و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. متوجه شدم که خودم بهتر می‌توانم آثارم را منتشر کنم چراکه نظارت مستقیم بر کار وجود دارد و طبعاً اثری بی‌غلط منتشر می‌شود چراکه در مقابل آن مسئولانه عمل می‌کنم.

این شاعر با بیان اینکه به ممیزی معتقد نیستم؛ گفت: من برای دریافت مجوز آثار، دلایل خودم را دارم و با این دلایل است که می‌توانم مدیران ارشاد را متقاعد کنم. وقتی توضیح دهی و پای حرفت بایستی؛ آن‌ها هم متوجه می‌شوند که چطور باید عمل کنند. در واقع با توضیحات درست نویسنده است که مدیران متوجه اشتباه ممیزان می‌شوند. به همین دلیل آثار من عموماً با مشکل ممیزی روبه رو نشده است. ممیزان برای دریافت پول کار می‌کنند و معمولاً سواد ادبی چندانی ندارند و در چارچوب‌های کلیشه‌ای عمل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز