خبرگزاری کار ایران

نشر افق منتشر کرد:

رمان‌های نوجوانانه در نشر افق

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۳۵۶

«حماسه؛ سرآغاز»، «فلورا و اولیس»، «دنیای معرکه تام گیتس» و «آقای هنشاو عزیز» عناوین رمان‌های نوجوانی است که نشر افق منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب‌های تازه‌ای در حوزه کودک و نوجوان را انتشارات افق روانه بازار کرده است:

«حماسه؛ سرآغاز»

رمان نوجوان «حماسه؛ سرآغاز» نوشته آرمان آرین است که عنوان یکی از سه‌گانه‌هایی است که آرین در آینده آن‌ها را منشتر می‌کند. نام این سه‌گانه «پَتَش خُوآرگر» است. این کتاب به عنوان صد و سی و دومین عنوان مجموعه «رمان نوجوان» این ناشر منتشر شده است.

آرین در ابتدای کتاب درباره این سه‌گانه معقتد است: این سه گانه را که برای نخستین بار در تاریخ، بازآفرینی فضا و داستان‌های «اَوستا» و «بُندَهش» در کالبد رمان است که آن را تقدیم می‌کنم به زادگاه پدری‌ام؛ دیار خیال‌انگیز سوادکوه، آلاشت و زیرآب که روزگاری «پتش خوآرگر»شان می‌خواندند.

 «حماسه؛ سرآغاز» اولین رمان از سه گانه «پتش خوآرگر» است که چهارمین سه گانه‌ای است که تاکنون از آرین منتشر شده است.

بخشی از کتاب:

«مردمان اما پچ‌پچ کنان در میان خود تکرار می‌کردند که نه با مرگ کدخدا که با ورود آن مرد نحیفِ مرموز که نام عجیبش عالی جناب «ازتا نس تا» بود همه چیز درهم ریخته است!‌نه پیدا بود معنای اسمش چیست و نه آشکار بود از کجا آمده و حتی برخی شک نداشتند که اسمش هم من در آوردی است!»

اپام نپات، آراستی، بیشه اروس، چی چست، از تا نس تا، تازش تاریکی، ماهداد، مسمغان، سرآغاز سفر، زوت، روشنایی؛ دیگر بار، ناکامی، گرگسرها، هشدارها و آرزوها، فریشتا، فریا، سنگه سوز، گریز در جنگل، برج فره جای، پرواز بر فراز همه چیز، در قلمرو آتشان بدون دود، تریش اژدها، همچون بیوراسپ، ترتور جادو، از توت بن تا گردو دره، مادر، عقرب کنار رودخانه، پایتخت، اشوزوشت، تاریکی‌های سرخ، افشین فرشاورد، کوچک اما نیرومند، هرم، چرات، جهی، دژ شاه‌نشین، بر فراز ابرها، پتش خوارگر بخش‌های مختلف این رمان هستند و در انتهای کتاب نیز درباره برخی نام‌ها و واژه‌ها توضیحاتی داده شده است.

این کتاب با 352 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

«فلورا و اولیس»

 «فلورا و اولیس» نوشته کیت دی کامیلو که صد و پنجاه و نهمین عنوان این مجموعه است. این کتاب توسط کیت گوردون کمبل تصویرگری و توسط کیوان عبیدی آشتیانی ترجمه شده است.

کیت دی کامیلو که برای این کتاب در سال 2014 برنده مدال طلای نیوبری شده است، برای نوجوانان ایرانی نامی آشناست. این نویسنده دو بار برنده مدال نیوبری شده است که یکبار آن به خاطر رمان «موش کوچولو» بوده است.

در این رمان، فلورا دختری 10 ساله حضور دارد که از داستان‌های مادر نویسنده‌اش خوشش نمی‌آید. مادر نیز فکر می‌کند فلورا دختری عجیب و غریب است. فلورا سنجابی را که حرف می‌زند و پرواز می‌کند از توی جاروبرقی همسایه نجات می‌دهد. همه اهالی خانه با هم متحد می‌شوند تا فلورا سنجاب را از خانه بیرون کند ولی فلورا نمی‌گذارد کسی او را از سنجاب عزیزش جدا کند. وقتی که پدر و مادرش از هم جدا می‌شدند، کسی نظر او را نپرسید اما در این مورد، شرایط فرق می کند...

ترجمه این رمان که نسخه اصلی‌اش در سال 2013 چاپ شده، با خرید حق کپی‌رایت از نویسنده آن در ایران چاپ شده است

«فلورا و اولیس» در 264 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 12 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

«دنیای معرکه‌ی تام گیتس»

این کتاب داستانی سراسر طنز و شوخی درباره‌ی بچه شیطان و شلوغی به نام تام گیتس است و گویی کتاب‌هایی دیگری هم با محوریت این شخصیت در دستور کار ترجمه و انتشار نشر افق قرار دارند، چون «دنیای معرکه تام گیتس» کتاب یکم مجموعه تام گیس است که همان‌طور که روی جلد و داخل کتاب اشاره شده؛ باید آن‌ها را بخوانید و بخندید.

تام گیتس، پسربچه شیطان و شخصیت اصلی این کتاب، به نقاشی علاقه زیادی دارد و مرتب نقاشی می‌کشد. او در زمان‌هایی که معلم اش به او چشم غره نمی‌رود، نقاشی می‌کشد و روش‌های جدیدی برای اذیت کردن خواهرش دلیا پیدا می‌کند. معلم های تام فکر می‌کنند او زود حواسش پرت می‌شود و تمرکز ندارد ولی تام اینطور فکر نمی‌کند.

کتاب «دنیای معرکه تام گیتس» جوایز زیادی ازجمله جایزه کتاب طنز رولد دال، جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس بهترین کتاب سال به انتخاب نوجوانان را از آن خود کرده است.

بخشی از کتاب:

«توی دست‌شویی دارم مجله‌ موسیقی‌ام را می‌خوانم که دلیا محکم می‌کوبد به در. هرچه‌ محکم‌تر می‌کوبد، یواش‌تر می‌خوانم و مسواک زدنم را هزار سال کش می‌دهم.

همی کارم باعث می‌شود باز هم مدرسه‌ام دیر شود(اما ارزشش را داشت). برای همین دیگر خودم را معطل شانه زدن موهایم نمی‌کنم، فقط لباسم را از روی زمین قاپ می‌زنم و تندی می‌پوشم. (خیلی چروک پروک شده‌اند... اما کی اهمیت می‌دهد.)

بعدش تا جایی که دهانم جا دارد نان می‌چپانم تویش و یک سیب برمی‌دارم تا توی راه گاز بزنم(که موقع دوچرخه‌سواری کار راحتی نیست.) و سی ثانیه‌ای خودم را به کلاس آقای فولرمن می‌رسانم.

این کتاب با ۲۵۶ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان منتشر شده است.

«آقای هنشاو عزیز»

رمان «آقای هنشاو عزیز» نوشته بورلی کلی‌یری با ترجمه پروین علی‌پور است که برنده مدال طلای نیوبری 1984 شده و جایزه‌های دیگری همچون جایزه انجمن کتابداران آمریکا، جایزه کریستوفر و جایزه کتاب کودک ماساچوست را به خود اختصاص داده است.

داستان این کتاب از این قرار است که پدر ومادر «لی» از هم جدا شده‌اند و او در مدرسه‌ی جدید هیچ دوستی ندارد. بدتر از همه اینکه هر روز کسی خوشمزه‌ترین خوراکی ظرف ناهارش را کش می‌رود.

وقتی معلم از بچه‌ها می‌خواهد به نویسنده‌ی مورد علاقه‌شان نامه بنویسند، او به آقای هنشاو می‌نویسد و آقای هنشاو جواب نامه‌هایش را می‌دهد!

اما «لی» نمی‌داند که آقای هنشاو نویسنده‌ای معمولی نیست...

بورلی کلی‌یری یکی از محبوب‌ترین نویسندگان آمریکایی است. بیش از 90 میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان فروش‌ رفته‌اند و رامونا‌ی او یکی از به یادماندنتی‌ترین شخصیت‌های ادبیات کودک است.

بخشی از کتاب:

«سه‌شنبه 9 ژانویه

آقای مثلاً هنشاو عزیز،

بازهم کیک پنیری‌ام موقع ناهار غیب شده بود که خیلی عصبانی‌ام کرد. گمانم یک نفر فهمیده بود بسته‌ی ناهار جوکلی واقعاً مال من است. وقتی رفتم پاکت غذایم را در سطل آشغال بیندازم، آقای فرایدلی گفت: پسر! خوشحال باش و گرنه پشیمون می‌شی!

گفتم: اگه کسی همیشه بهترین قسمت ناهارتون رو بدزده چه حالی پیدا می‌کنید؟

گفت: تو یه دزدگیر لازم داری. یه دزدگیر برای بسته‌ی ناهار!

از حرفش خنده‌ام گرفت ولی واقعاً کیک پنیری‌ام را می‌خواستم.

حالا هر روز امکان دارد پدرم زنگ بزند. وقتی سر شام(کنسرو خیلی تندی داشتیم) این را به مادرم گفتم، او گفت خیلی امیدوار نباشم، ولی من می‌دانم پدرم یادش می‌ماند. مادرم واقعاً هیچ‌وقت راجع‌ به پدرم حرف نمی‌زند. وقتی از او می‌پرسم چرا طلاق گرفت، فقط می‌گوید: «این یه مسئله دو طرفه‌ست». فکر می‌کنم منظورش این استکه در یک دعوا، هر دو طرف درگیر می‌شوند.

تصمیم گرفته‌ام فردا پاکت ناهارم را چنان با چسب بچسبانم که هیچکس نتواند چیزی از آن بدزدد.»

 این کتاب در 110 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 6000 تومان انتشار یافته است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز