خبرگزاری کار ایران

اجرای نمایش «پیوند خونی» در اداره تئاتر

اجرای نمایش «پیوند خونی» به کارگردانی هوشمند هنرکار و براساس متنی از آثول فوگارد با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ «پیوند خونی» در خانه نمایش اداره تآتر روی صحنه می‌رود. گروه اجرای این نمایش روز یکشنبه چهارم مرداد ماه میزبان عکاسان خواهد بود. همچنین مراسم افتتاح رسمی «پیوند خونی» دوشنبه پنجم مرداد ماه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

آثول فوگارد نویسنده، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پرآوازه آفریقای جنوبی «پیوند خونی» را بیش از پنجاه سال قبل نوشته و اجراهای متعددی از آن بر صحنه رفته‌است، اما هنرکار در اجرای اخیر برداشت تازه‌ای از اثر فوگارد ارائه کرده است.

جمشید صفری و مسعود مهرابی بازیگران این نمایش هستند و پارسا پولادوند نیز دستیاری کارگردان را به عهده دارد. طراحی صحنه این نمایش همچون اغلب آثار این کارگردان توسط خود هنرکار انجام شده است.

هنرکار «پیوند خونی» فوگارد را با توجه به تحول زمانه و نیازهای دنیای امروز و تغییر روابط بشریت، بازنویسی کامل کرده است. نمایش «پیوند خونی» حکایت دو برادر در تلفیق نگاه این کارگردان و نویسنده نمایشنامه است.

«سلام و خداحافظ»، نوشته دیگری از فوگارد نیز اسفندماه سال 1390 به کارگردانی هنرکار در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا شده بود. قصه آن نمایش هم، مانند «پیوند خونی» فقط با حضور دو شخصیت روایت می‌شد.

از کارهای هنرکار در عرصه تآتر طی سال‌های اخیر می‌توان به کارگردانی نمایش‌های «پراونه مفرغی» (1392، تآترشهر)، «سلام و خداحافظ» (1390، تالار انتظامی خانه هنرمندان) و بازی در نمایش‌های «مهاجران» (1393) و نردبان (1393) اشاره کرد.

این کارگردان در سال‌های گذشته آثاری چون «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند»، «حوالی کافه شوکا»، «سگ مرده» و «آیینه» را روی صحنه برده است.

کد خبر : ۲۹۲۵۲۳