خبرگزاری کار ایران

محمدعلی کشاورز:

علت ماندگاری علی حاتمی توجه وی به مقام مادر بود

محمدعلی کشاورز معتقد است که شخصیت مادر آنقدر والا و قداست دارد که هر فرزندی با هر نوع تربیت و رفتاری به او عشق می‌ورزد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی کشاورز بازیگر فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی علی حاتمی گفت: مادر یکی از باارزش‌ترین موجودات بر روی زمین است  به همین دلیل خیلی خوب است که جشنواره ای به صورت مستقل برای مادر برپا می‌شود زیرا تا به امروز به ندرت فعالیت فرهنگی آن هم به صورت تخصصی برای مادر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جایگاه مادر آنقدر بالا است که هرچه برای آن انجام دهیم باز هم کم است.  با اینکه  سالهاست مادرم از دنیا رفته است اما همیشه او را در کنار خودم حس می‌کنم و همه جا با من است.

بازیگر فیلم «هزاردستان» ادامه داد: ویژگی مثبت دیگری که جشنواره مادر دارد این است که دبیر آن فاطمه گودرزی است که خود مادر است و از بازیگران محبوب و خوب سینما و تلویزیون است.

کشاورز گفت: تا به امروز فیلم‌ها و سریال های زیادی با موضوع مادر ساخته شده است اما هیچ کدام مانند فیلم «مادر» علی حاتمی ماندگار نشده است زیرا با توجه به اینکه علی حاتمی مادر خود را ندیده بود و خودش این غم را کشیده بود می‌دانست که چگونه باید به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ کارگردانی مانند علی حاتمی ندیدم و فکر نمی‌کنم دیگر در سینمای ایران کارگردانی مانند او بیاید. مرحوم حاتمی از نظر فرهنگ و ادب شاخص بود و فیلم هایی که ساخته است خود گویای این مساله است.

کشاورز خاطرنشان کرد: علی حاتمی زود از بین ما رفت اما فیلمی ساخت که در تمام طول تاریخ سینمای ایران ماندگار شد و با ساخت فیلم «مادر» خودش هم ماندگار شد.

بازیگر نقش محمد ابراهیم در فیلم «مادر» افزود: برای من باعث افتخار است که توانستم در فیلم علی حاتمی ایفای نقش کنم. محمدابراهیم در این فیلم فرزندی بود که نمی‌توانست احساسات عاطفی‌اش را نسبت به مادرش بروز دهد اما مادرش را خیلی دوست داشت و به او عشق می‌ورزید.

وی اضافه کرد: نقش من در فیلم مادر فرزندی بود که نسبت به فرزندان دیگر عاصی و سرکش بود اما با اینحال می‌خواستم نشان بدهم که شخصیت مادر آنقدر والا و قداست دارد که هر فرزندی با هر نوع تربیت و رفتاری به او عشق می‌ورزد.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی مردادماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۹۲۵۲۷