خبرگزاری کار ایران

پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در بازار کتاب

«شوهر عزیزم» عنوان مجموعه‌داستانی است از جویس کرول اوتس؛ نویسنده‌ی بزرگ‌ آمریکایی‌؛ که با ترجمه‌ی ربابه جلایر و از سوی نشر شورآفرین منتشر شده است.

به گزارش ایلنا؛ جویس کرول اوتس (متولد 1938- نیویورک) نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، و داستان‌نویس برجسته‌ی آمریکایی که جان آپدایک نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر، «بانوی فرهیخته‌ی ادبیات معاصر» لقبش داده، بیش از بیست‌وپنج سال است که هر سال از سوی منتقدین در فهرست برندگان جایزه‌ی نوبل ادبیات قرار می‌گیرد. اوتس، در تمام دوران نویسندگی‌اش، همیشه جزو نویسنده‌های پُرفروش نیویورک‌تایمز بوده و بارها نیز نامزدی جوایز پولیتزر و منتقدان کتاب آمریکا بوده است. اوتس، جوایز بسیاری در طول دوران نویسندگی‌اش برای داستان‌ها و رمان‌هایش دریافت کرده، که مهم‌ترین‌هاشان عبارت‌ است از: جایزه‌ی ملی کتاب ادبیات داستانی آمریکا، جایزه‌ی اُ.هنری، جایزه‌ی برنارد مالامود، جایزه‌ی اورنج، جایزه‌ی برام استوکر،جایزه‌ی روزنتال، جایزه‌ی نورمن میلر.

«شوهر عزیزم» مجموعه‌ی چهارده روایتِ نوآرگونه از جویس کرول اوتس است که شِمای کلی کتاب به خوبی در عنوان کتاب تصویر شده و از همان ابتدا به خواننده هشدار داده می‌شود که: «شوهر عزیز، باید بگویم که من بچه‌ها را کُشته‌ام.» این جمله نشانگرِ زندگیِ آمریکایی‌هایِ سفیدپوستِ شهرنشینِ طبقه‌ی بالای جامعه‌ی آمریکایی است، که حتا در مقابلِ وحشت‌هایی که با یک خانه آن‌طرف‌تر یا یک تماس تلفنی فاصله دارد، مصونیت ندارد.

داستان‌های اوتس، ریشه‌ای عمیق در سنت‌های ادبی و روشنفکری آمریکایی دارد و دیدگاه‌های برجسته‌اش درباره‌ی فرهنگ معاصر آمریکا موجب شده تا این پروفسور علوم انسانی دانشگاه پرینستون جایزه‌ی ادبی نشریه‌ی شیکاگو تریبون را از آن خود کند. شخصیت‌های داستانی وی نیز کاملا ملموس و عادی‌‌ است.

مجموعه‌ داستان «شوهر عزیزم» نوشته‌ی جویس کرول اوتس با ترجمه‌ی ربابه جلایر منتشر شده است.

کد خبر : ۲۹۲۸۰۸