خبرگزاری کار ایران

داستان‌های عاشقانه و طنز هدایت منتشر شد

"14 ژانویه، 8 شب" عنوان مجموعه داستانی‌ست از جهانگیر هدایت که توسط نشر پوینده چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ "14 ژانویه، 8 شب" سومین مجموعه داستان از جهانگیر هدایت است که منتشر می‌شود. کتاب شامل 19 داستان می‌شود که 8 داستان در ژانر طنز و دو داستان سوررئال و 4 داستان عاشقانه و بقیه قصه زندگی‌اند.

هدایت در داستان "سال‌هاست مرده‌ام" می‌نویسد: «بهترین سال‌های عمر من دختر جان در غم به دست آوردن مقام و نگهداری آن و در چنگ انداختن به زور و گردآوری احمقانه‌ی ثروت گذشت. ایامی که هر لحظه و هر ثانیه‌ی آن می‌توانست برای من پر از لذت و شادی و خاطره باشد. من باختم، بدون شک حقیقت زندگی و هستی را باختم و فروختم. درمقابل آنچه از دست دادم در واقع پشیزی بیشتر به من ندادند، اما آنقدر ساقط و مبتذل شدم که خیال کردم همان پشیز ناچیز ارزش این همه رقاص بازی را دارد.»

نویسنده در داستان "عشق، ساعت، دوچرخه" نیز می‌نویسد :«راستی چقدر دنیا ظالم و بی‌شرف بود. بچه‌ای که نه پول دارد و نه ساعت و نه دوچرخه وقتی بخواهد در چهارچوب یک برنامه دزدکی خودش را به عشقش برساند بهتر از این نمی‌شود. دو هفته برنامه‌ریزی کرده بودم، نقشه کشیده بودم، پول اتوبوس و حمام را ذخیره کردم که حالا ده دقیقه فقط ده دقیقه لوئیز را ببینم. بالاخره ده دقیقه تمام شد. حس می‌کردم زندگی و دنیا دارد به آخر می‌رسد. صدای نحسی بیخ گوشم می‌گفت این آخرین دیدار است. آخرین نگاه را به لوئیز بینداز.»

تنوع داستانی این مجموعه طوری است که هر خواننده با هر سلیقه‌ای گوشه‌ای از وجود خود را در یکی از داستان‌ها کشف می‌کند. داستانی چون «نقاش مرگ» بسیار متفکرانه و داستان چون «فاجعه ختنه» واقعا طنز شادی‌آوری است.

کد خبر : ۲۹۲۸۱۶