خبرگزاری کار ایران

کتاب‌های تازه نشر افق برای نوجوانان

جنایتکار اعتراف می‌کند؛ ماتی و سامی و سه گاف گنده؛ مسافران سرزمین خورشید و جیب عجیب تازه‌ترین آثار نشر افق برای گروه سنی نوجوان است.

تازه‌ترین رمان‌ها و مجموعه‌های داستانی نشر افق برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد.

جنایتکار اعتراف می‌کند

«جنایتکار اعتراف می‌کند» به قلم مهدی رجبی و تصویرگری مسعود کشمیری از سوی نشر افق منتشر شده است.

کتاب برای مخاطب نوجوان منتشر شده و نویسنده از همان آغاز به خواننده‌ای که احتمالا کتاب را در خیابان پیدا کرده است یا در هرجای دیگری مانند قفسه کتابفروشی‌ها؛ هشدار می‌دهد باید ترس را کنار بگذارد چون در این داستان با حوادث عجیب و غریب و ترسناک روبرو شده و این ماجراها وارد زندگی او می‌شوند. 

تصاویر سیاه و سفید طراحی شده در لابه‌لای کتاب نیز فضای رازآلود و ترسناک رمان را دوچندان کرده و نویسنده با ارجاع به برخی تصاویر، به تصویرسازی ذهنی خواننده کمک کرده و او را در قلمروی داستانی وحشت‌آور خود وارد می‌کند.

از مهدی رجبی پیش از این مجموعه داستان‌ها و رمان‌های "فراموشان این زمستان"؛ "تانگوی شبانه"؛ "این سرما مرا می‌کشد" و "معمای دیوانه کله آبی" منتشر شده است. او همچنین جایزه ادبی یلدا؛ اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای آثار خود دریافت کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«امیدوارم هرگز چنین لحظه‌ی ترسناکی را تجربه نکنی. او خبیث و حیله‌گر است اما با تمام شرارت‌هایش، می‌شود فریبش داد. شاید عجیب باشد، اما عاشق کاکتوس است. همین امروز یک گلدان کاکتوس پشت پنجره‌ی اتاقت بگذار. هر چه تیغ‌هایش تیزتر و بلندتر باشند، بهتر است و او را بیشتر به خودش جذب می‌کند.»

«جنایتکار اعتراف می‌کند» در 139 صفحه، با تیراژ 2 هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

ماتی و سامی و سه گاف گنده

رمان «ماتی و سامی و سه گاف گنده» نوشته صلاح نعورا و ترجمه کتایون سلطانی را نشر افق برای گروه سنی نوجوانان منتشر کرده است.

این رمان از قول یک پسر به نام ماتی که با والدین و برادر کوچکش (سامی) در یک شهر کوچک در فنلاند زندگی می‌کنند؛ نقل می‌شود. داستان درباره دروغ‌هایی‌ست که هرکدام از شخصیت‌ها می‌گویند و نتایج آن متوجه آنها می‌شود.

صلاح نعورا از نویسندگان باتجربه ادبیات کودک و نوجوانان است که 34 ترجمه و 25 تالیف در کارنامه خود دارد. در سال 2011 برای رمان «ماتی و سامی و سه گاف گنده» جایزه پتر هرتلینگ شهر واینهایم به او اعطا شد.

در جلد پشت کتاب آمده است:

به قول معروف دروغ مثل درخت بامبو است؛ سریع قد می‌کشد و سایه‌اش می‌افتد روی زندگی کسانی که دروغ گفته‌اند. پدر ماتی برای اینکه جلوی برادرش کم نیاورد؛ می‌گوید کاری نان و آبدار در سوئیس پیدا کرده و به زودی خانه‌ای زیبا کنار دریاچه در اختیارشان می‌گذارند. ماتی هم که حرف‌های پدرش را باور کرده؛ این موضوع را توی مدرسه تعریف می‌کند و کلاف دروغ بیشتر پیچ می‌خورد.

این رمان در 14 بخش، 137 صفحه،  با تیراژ 2 هزار نسخه و قیمت 7500 تومان منتشر شده است.

مسافران سرزمین خورشید

«مسافران سرزمین خورشید» به قلم سهیلا هادی پور منتشر شده است.

رمان درباره دختری به نام کوه‌پری است که پدرش او را برای درمان افسردگی‌اش به ییلاق مادربزرگ برده است. کوه‌پری یک شب به دنبال مادربزرگش از باغ خارج می‌شود و سفری به سرزمینی ناشناخته می‌کند و اتفاق‌های عجیبی برایش رخ می‌دهد.

سهیلا هادی‌پور؛ کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی و مدیر دبستانی در شهر آمل است که سال‌ها در میان نوجوانان زندگی کرده و معلمشان بوده است.

این رمان در 18 بخش، 295 صفحه،  با تیراژ 1500 نسخه و قیمت 12500 تومان منتشر شده است.

جیب عجیب

کتاب «جیب عجیب» نوشته ماکس لوندگرن با ترجمه طاهر جام برسنگ در بازار کتاب ارایه شده است.

رمان درباره پسری به نام ماتس نیلسون است که با پدرش زندگی می‌کند و صاحب یک شلوار طلایی با جیبی عجیب می‌شود.

ماکس لوندگرن از شناخته‌ترین نویسندگان سوئدی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که به موضوع‌هایی نظیر فقر و قطحی توجه می‌کرد و آثاری در این زمینه دارد. او در سال 2005 در 68 سالگی درگذشت.

در جلد پشت کتاب آمده است:

بنیاد کودکان بی‌سرپرست خارج از کشور، یک کارتن اسکناس به عنوان هدیه دریافت کرده است. قرار است با این پول مدرسه‌ای در بارا نیودا ساخته شود. اهداکننده مایل است ناشناس بماند. دریافت‌کنندگان پول گما می‌کنند او مردی مسن و اسرارآمیز است اما اینطور نیست. اهداکننده یک پسربچه است. این پول‌ها از کجا می‌آیند و عاقبت کار چه می‌شود؟

این رمان در 7 بخش، 154 صفحه،  با تیراژ 2 هزار نسخه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

کد خبر : ۲۹۳۰۴۱