خبرگزاری کار ایران

داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۱۵۲

داوری اولیه نهمین جشنواره موسیقی جوان از روز گذشته با حضور اساتید موسیقی ایران آغاز شده است.

به گزارش ایلنا؛ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی جوان، آخر تیرماه به پایان رسید و از روز گذشته 4 مردادماه نیز داوری اولیه این جشنواره آغاز شده است.

در این دوره اساتید برجسته موسیقی ایران در قالب هیات‌های مختلف، آثار رسیده به این جشنواره را بازبینی و با نظر کارشناسانه، هنرجویان نوجوان و جوان را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب می‌کنند.

نهمین جشنواره موسیقی جوان در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک به دبیری هومان اسعدی برگزار می‌شود. در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، سه‌تار، سنتور، کمانچه، نی، عود، قانون و تنبک؛ در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی (سازهای خانوادۀ دوتار، تنبور، رباب، تار آذری، ساز عاشقی، بینجو، کمانچه، قیچک)، سازهای بادی (سازهای خانوادۀ نی، سرنا، کرنا، بالابان، نرمه‌نای، دوزله، نی‌انبان، نی‌جفتی) و سازهای کوبه‌ای (سازهای خانوادۀ دف، دایره، دهل، نقاره)؛ و در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای پیانو، ویلن، ویولا، ویلنسل، فلوت، ابوا، کلارینت، ترومبون، ترومپت، هورن و گیتار کلاسیک به رقابت می‌پردازند.

نهمین جشنواره موسیقی جوان شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز