خبرگزاری کار ایران

کتاب عکس "انتهای زمین" منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۳۸۵

کتاب عکس "انتهای زمین" شامل یکصد قطعه عکس از عکاسان همسفر با تورهای عکاسی چیلیک منتشر و در دسترس همگان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ "انتهای زمین" عنوان نمایشگاهی گروهی است که با مشارکت عکاسان و پشتیبانی رسانه پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) پس از نخستین ارایه در محل خانه هنرمندان ایران، در جریان نمایش سراسری قرار گرفت و تاکنون از استان‌هایی چون: تهران، قزوین، اصفهان، فارس و بوشهر گذشته است و در دور تازه نمایش عازم مازندران، کردستان، قم، مرکزی، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و البرز خواهد شد.

دبیر فراخوان و نمایشگاه "انتهای زمین" هدف از نمایش آثار و چاپ کتاب عکس نمایشگاه را تشریح زیبایی‌های طبیعت گرم و خشک کویر برشمرد و گفت: طبیعت کویر ازجمله طبیعت‌های بی‌نظیر ایران است و در برابر دیگر جلوه‌های سبز کشورمان، کمتر شناخته و تعریف شده است.

سروری؛ دلیل تمرکز موضوعی بر منطقه کویر مرنجاب را علاوه بر ویژگی‌های مطلوب عکاسی، برخورداری از دلایل زیست محیطی مرنجاب برشمرد و یادآور شد: منحنی‌های نرم، بافت‌های بی‌بدیل و فرم‌های پویایی که پس از طلوع خورشید کویر در مرنجاب رخ‌نمایی می‌کنند، با دخالت احساس و ذوق و همنشینی این عناصر با دانش و فن، خروجی موثری را به نام و نفع کشور رقم می‌زنند تا رسالت هر عکاس را در حوزه ایرانشناسی رقم بزند.

دبیر نمایشگاه عکس "انتهای زمین" این نمایشگاه را با حضور مدیران و اعضای هیات مدیره انجمن‌های عکاسی کشور شایسته تقدیر دانست و از بیان صریح مسعود زنده‌روح کرمانی، محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، افشین شاهرودی و کورش ادیم پیرامون تحلیل نگاه‌های منتشر شده در کتاب اظهار خرسندی کرد.

وی با اشاره به اعلام نظر پرویز کردوانی، پدر علم کویرشناسی در ابتدای کتاب، این حضور و صراحت و کارشناسی را افتخاری برای عکاسان مجموعه "انتهای زمین" برشمرد.

کتاب عکس "انتهای زمین" شامل پنجمین نمایشگاه عکاسان پایگاه عکس چیلیک حاوی عکس‌هایی از کویر مرنجاب در همسایگی شهرستان آران و بیدگل، در قطع رقعی با طراحی وصفحه آرایی ابراهیم باقرلو و ترجمه سیدصادق موسوی، به زبان پارسی و انگلیسی با بهای 250000 ریال چاپ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز