خبرگزاری کار ایران

دکلمه‌های شکیبایی؛ پاکدل؛ دهکردی و بامداد پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته

در پرفروش‌ترین آلبوم‌هایی که در قالب کتاب پویا یا دکلمه منتشر شده‌اند؛ صدای هنرمندانی چون خسرو شکیبایی، پیام دهکردی، مهدی پاکدل و خسرو بامداد شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌‌ترین آلبوم‌هایی که در قالب کتاب صوتی یا دکلمه منتشر شده‌اند؛ در شهرکتاب تیراژه به شرح زیر هستند:

1-یک عاشقانه‌ی آرام

2-چهل حکایت از گلستان سعدی به روایت خسرو شکیبایی

3- در انعکاس کوچه‌های خیس

4- غلاغه به خونش نرسید

5- اتاق

یک عاشقانه آرام

آلبوم یک عاشقانه آرام که در قالب کتاب گویا ازسوی نشر نوین کتاب گویا منتشر شده است، تاکنون نمره 4.5 از 5 را دریافت کرده و مورد استقال مخاطبان قرار گرفته است. این آلبوم حاصل آهنگسازی و نوازندگی پیانو کریستف رضاعی، کارگردانی و کلام پیام دهکردی (بازیگر سینما و تئاتر) و نوشته نادر ابراهیمی است. یک عاشقانه آرام؛ اثری 510 دقیقه‌ای‌ست و در استودیو دهل ضبط شده.

نادر ابراهیمی چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعه تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آنها ساخته است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ادبیات کودک، با تاسیس موسسه‌ی همگام با کودکان و نوجوانان با همکاری همسرش در آن موسسه متمرکز کرد. ابراهیمی در زمینه ادبیات کودک، جایزه نخست براتیسلاوا، جایزه‌ی نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه کتاب برگزیده سال ایران و چندین جایزه دیگر را هم دریافت کرده است.

نادر ابراهیمی در سن 72 سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری، بعد از ظهر پنجشنبه 16 خرداد 1387 درگذشت.

چهل حکایت از گلستان سعدی به روایت خسرو شکیبایی

این آلبوم با دکلمه خسرو شکیبایی و آهنگسازی کارن همایون‌فر، شامل چهل حکایت از گلستان سعدی می‌شود که در آن مهدی سیف (تار)، همایون پشت‌دار (کمانچه)، بابک حبیبی (نی) و آرش بادپا (سنتور، صداهای الکترونیک و دستیار آهنگساز) به نوازندگی پرداختند. این اثر آبان‌ماه سال 91 از سوی نشر آوای خورشید منتشر شد.

اتاق (نمایشنامه رادیویی)

اتاق، نام نمایشنامه‌ای از هارولد پینتر است. نمایشنامه‌ای که به قول منتقدین "کمدی تهدید" نام دارد. این نمایش برای اولین بار در سال 1957 اجرا شد و شباهت بسیاری به آثار دیگر پینتر مثل "جشن تولد" دارد. اما از خصوصیات بی‌نظیر این نمایش می‌توان به ارائه دنیای ترسناک، مبهم و نا مفهوم، خصوصیات شوم شخصیت‌های متناقض در نمایش، خلق و خوی خنده‌دار و نگران‌کننده(خنده‌های مبهم)، خلق فضایی تراژیک و کمدی، پایان‌بندی فوق‌العاده‌ای که به تازگی در سینما به کار گرفته می‌شود، یعنی غیرمتعارف و حل نشده. اینها بخشِ کوچکی از توصیف این نمایشنامه بزرگ است.

در این کتاب گویا؛ تنظیم و کارگردانی (رادیویی) اثر به عهده مهدی تنگ عیش است و هنرمندانی چون فریبا متخصص، خسرو بامداد، مسعود رحمانی، سیما بهشتی، کیوان میرمحمدی و کاظم پورمهدی با موسیقی معین فرزاد به صداپیشگی پرداختند. 

در انعکاس کوچه های خیس

در این آلبوم اشعار حسن جنت مکان سروده با موسیقی محمدجواد بیگلرزاده توسط مهدی پاکدل دکلمه می‌شود. در آلبوم «در انعکاس کوچه‌های خیس» اولین آلبوم موسیقی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که 13 قطعه دارد. مهدی پاکدل گرچه پیانو و گیتار الکتریک می‌نوازد، اما موزیسین نیست و قصد خوانندگی هم ندارد. اما در مراسم رونمایی آلبوم گفته دوست دارد در حد دکلمه و فضاهای مشابه در این عرصه فعالیت کند.

«در انعکاس کوچه‌های خیس» آلبومی کلاسیک است با فضایی منسجم در اغلب قطعات که به فضای موسیقی امبینت و مینیمال نزدیک شده است. گرچه صدای سازهای مختلف از تار و ویولن و آکاردئون گرفته تا اُبوا و کلارینت در این آلبوم شنیده می‌شود، اما پیانو و ویولنسل حضور پررنگ‌تری دارند.

کد خبر : ۲۹۳۸۴۹