خبرگزاری کار ایران

آثار بکت، در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۰۵۲

کتاب «پارتیزان و کبوترها» برای پژوهشگران ادبی-هنری و دانشوران هنرهای نمایشی و ادبیات انگلیسی منبع سودمندی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «پارتیزان و کبوترها» کتاب شامل مقالاتی است که استادان، پژوهشگران و منتقدان جهان درباره ساموئل بکت نوشته‌اند و بخش‌هایی از آن هم توسط بهروز حاجی محمدی به فارسی ترجمه شده است.

به گفته احمد طهوری، مدیر روابط عمومی انتشارات ققنوس، در این اثر برای سهولت دسترسی محققان آثار بکت، ارجاعات و پانوشت‌هایی هم آورده شده است. همچنین به دلیل آن‌که بکت از نویسندگان نهضت مقاومت در فرانسه بوده، مولف کتاب نام آن را نیز براساس این دیدگاه انتخاب کرده است.

«بکت دکارتی از کتاب دیوید پتی»، «سه رمان و چهار نوول»، «صحنه‌های هویت و جسدهای مردگان» و همچنین مقاله بکت و کتاشناسی او که شامل مهمترین آثار انتقادی از این نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی تا سال 2004 است نیز  در این اثر گنجانده شده است.

در بخشی از مقدمه مترجم آمده است: «کتاب حاضر برای پژوهشگران ادبی-هنری و دانشوران هنرهای نمایشی و ادبیات انگلیسی منبع سودمندی است. علاقه‌مندان تئاتر نیز این کتاب را مفید خواهند یافت. امیدوارم این مجموعه به‌رغم کاستی‌های احتمالی، تصویر وشن‌تری از بکت ترسیم کند: او که بازیگر ذهن و زبان بود، او که بر تراژدیِ وجود خندید، او که مفاهیم انتزاعی مرگ و سکوت را به صحنه برد، او که در نهضت مقاومت فرانسه، برای آزادی انسان جنگید و در آخرین روزهای عمرش به کبوترها دانه داد و رفت».

ساموئل بکت متولد آوریل 1906، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی است که دیدگاهی تقریبا بدبینانه به زندگی انسان دارد، ولی منکر تلاش انسان برای تعالی او و بهتر شدن اوضاع زندگی اش نیست. این نویسنده با طنزی که در نوشته‌هایش مشهوداست در برخی آثارش به نقد اصول کاتولیک پرداخته است.

«در انتظار گودو» از معروف‌ترین آثار نمایشنامه‌ای اوست که به گونه‌ای بیانگر وضعیتی از دیدگاه پوچ بودن زندگی بشر است بکت جایزه نوبل ادبیات را در سال 1969 برای این اثر دریافت کرد.

مورفی (1938)، وات (۱۹۵۳)، مالوی (1951)، مالون می‌میرد (1651)، نام‌ناپذیر (1953) و گم‌گشتگان،‌ از رمان‌های این نویسنده به‌شمار می‌آیند.

این کتاب در 384 صفحه با شمارگان 1650 و با قیمت 18 هزار تومان توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز