خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

شب‌ها سینماها را بازنگاه می‌داریم

سارقان تا امروز دوران خوشی را گذراندند تا آنجا که گردش مالی قاچاق سی دی در سال برای آنها 500 میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس سازمان سینمایی از گردش مالی 500 میلیونی قاچاق سی دی در سال خبر داد.

حجت‌الله ایوبی ادامه داد: با توجه به اینکه این قاچاق‌چیان از شیوه‌های قاچاق به همان روش قدیمی استفاده می‌کنند ما به راحتی می‌توانیم جلوی آنها را بگیریم و مبارزه با قاچاق راه دیگری ندارد. ضمن آنکه مردم ما باید آگاهی پیدا کنند که سی دی‌های اورجینال را خریداری کنند تا سود آن به جیب تهیه‌کنندگان برود.

وی خاطرنشان کرد: همین کار را بنا داریم در شهرستان‌ها و استان‌ها نیز آغاز کنیم. این پروژه‌ای است که در طول مدت دو سال پیگیر آن هستیم و هدف‌مان این است تا رایت فیلم‌ها را به تهیه‌کنندگان برگردانیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره بیماری بیکاری هنرمندان نیز گفت: همواره شاهدیم که سینماگران و هنرمندان ما با مشکلات زیادی رو به رو هستند و این باعث تاسف ما و برای همه ما تلخ است. همه تلاش ما این است تا جامعه هنری آرامش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنرمندان و بیمه بیکاری حق سینماگران و هنرمندان است. امیدواریم با کمک خانه سینما به زودی بیمه بیکاری را راه‌اندازی کنیم و اراده ملی را شکل دهیم.

رئیس سازمان سینمایی در مورد اجرای طرح افطار تا سحر نیز گفت: تلقی‌ها بر این بود که ماه مبارک رمضان ماهی غیرسینمایی و کم فروش است اما در دو سال گذشته و همچنین امسال متوجه شدیم که در این ماه فیلم‌ها فروش درخشانی دارند تا آنجا که امسال در ماه مبارک فروش فیلم‌ها سه برابر بود.

ایوبی ادامه داد: درخواست ما از همه دستگاه‌ها این است که این طرح را پنجشنبه و جمعه‌ها و در تعطیلات عید و تابستان هم اجرا کنند. زیرا بسیاری از مردم چند شغله هستند و در طول روز موفق به رفتن به سینما نمی‌شوند بنابراین شب‌ها فرصت خوبی است تا آنها به سینما بروند.

ایوبی درباره فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش گفت: اهالی سینما به مشکلات واقف هستند و طعم نسبی آرامش را نیز چشیده‌اند و می‌دانند که سینما همیشه می‌تواند شاهد چنین تنشّ‌هایی نیز باشد و ما باید تلاش کنیم تا امنیت را به سینما برگردانیم. فیلم رستاخیز یک اثر معنوی است که سرمایه‌گذاران خارجی را هم به دنبال دارد. امیدوارم با تعاملی که با احمدرضا درویش داریم بتوانیم به راه‌حلی برسیم تا مردم از دیدن این فیلم محروم نشوند.

کد خبر : ۲۹۴۸۱۷