خبرگزاری کار ایران

حسن برزیده:

گروهی می‌خواستند فاجعه کنسولگری مزار شریف برای همیشه مسکوت بماند

کار گردان فیلم سینمایی مزار شریف معتقد است: مزار شریف سوژه خیلی حساسی دارد که پرداختن به آن بسیار با دقت باید صورت می‌گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن برزیده که صبح امروز( 12 مرداد) در جمع گروهی از مدیران فرهنگی  و همچنین مسولان ستادی و استانی حوزه هنری سخن می‌گفت؛ ادامه داد: سینما جایگاه ویژه‌ای دارد و در بحث تبلیغات و ارتباطات با مردم بسیارمهم است و اگر نگوییم مهم‌ترین رسانه سینماست قطعاً یکی از مهمترین رسانه‌هاست و بسیار تاثیرگذار است.

برزیده با تشکر از حوزه هنری در ساخت فیلم مزار شریف گفت: مزار شریف داستان شهادت فرزندان مظلوم ایران زمین و شهدای کنسولگری ایران است کسانی که می‌توانستند در موقع حادثه جان خود را بردارند و بروند اما برای مصالح کشور و نظام ماندند و مظلومانه شهید شدند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم در این فیلم هر چند کوچک ادای دینی داشته باشیم به خانواده این شهدا که بسیار مهجور بودند و به جد می‌توانم بگویم که تا قبل از ساخت این فیلم بسیار بسیار کم درباره آنها صحبت می‌شد.

کارگردان فیلم مزار شریف ادامه داد: تا قبل از ساخته شدن فیلم مزار شریف هیچ تلقی درستی از این شهدا در اذهان مردم وجود نداشت و متاسفانه گروهی به عمد می‌خواستند که این مساله و فجایعی که در کنسولگری مزار شریف به وجود آمد؛ مسکوت بماند.

وی با گلایه از رفتاری که با این فیلم در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت؛ گفت: فیلم مزار شریف بخشی از مظلومیت ما را نشان می‌دهد و باید به آن توجه می‌شد زیرا واقعه مزار شریف مجهولاتی داشت که ما سعی کردیم در فیلم به آن بپردازیم و امروز نیز من بسیار علاقه دارم این فیلم توسط مردم دیده شود تا هم بخشی از واقعیت‌های این ماجرا برای مردم روشن شود و هم اینکه بخشی از حرف‌های نگفته درباره شهدای کنسولگری مزار شریف گفته شود.

مزار شریف به کارگردانی حسن برزیده؛ اوایل شهریور 94 در سینماهای  تهران و شهرستان اکران می‌شود.

فیلم مزار شریف داستان کشتار دیپلماتهای ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 نفر از کارکنان کنسولگری ایران شد.

مزار شریف با شعار هیچ جنگی  به نفع هیچ مردمی نیست؛ در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر استقبال منتقدان توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوههای ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به‌دست بیاورد.

عوامل فیلم سینمایی مزار شریف عبارتند از: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان، کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حسن برزیده، تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، بازنویسی فیلمنامه: مهدی شیرزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، مدیر هنری: مشکین مهرگان، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی، صدابردار: حسن زاهدی، مدیر تولید: مسعود فیروزه، عکاس: مهدی دلخواسته، مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع‌رسانی و بازاریابی: نازنین دهقانی،  پخش‌کننده: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، محصول: حوزه هنری.

 صفحه اینستاگرام فیلم سینمایی مزار شریف به آدرسhttps://instagram.com/mazarsharifmovie/ و همچنین سایت فیلم مزار شریف به آدرس http://www.mazarsharif.ir/ و سایت شرکت  بهمن سبز  به عنوان پخش‌کننده فیلم به آدرس http://www.bahmansabz.ir/در دسترس علاقمندان است.

کد خبر : ۲۹۴۸۷۹