خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران حقایق را بگویند

از همه خبرنگاران می‌خواهیم تا تنها به بیان حقایق و درستی بپردازند و ما را در حل معضلات اجتماعی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که طی این دو سال وزارت فرهنگ چه برنامه‌ای برای کاهش تصدی‌گری رسانه‌های دولتی و روزنامه‌های وابسته به نهادهای عمومی داشته؛ گفت: حذف یارانه‌هایی که به‌طور مساوی با دیگر روزنامه‌های بخش خصوصی و مستقل به این روزنامه‌ها نیز اختصاص می یافت؛ یکی از مهمترین کارها برای کمک به رونق روزنامه‌نگاری مستقل بود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی به خبرنگاران پیشنهاد می‌دهید که در این سال جدید به آن عمل کنند؛ بیان کرد: از همه خبرنگاران می‌خواهیم تا تنها به بیان حقایق و درستی بپردازند و ما را در حل معضلات اجتماعی کمک کنند.

حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزارت کشور) نیز  در جمع خبرنگاران از همه اهالی رسانه خواست چنانچه کسی از همکارانشان حتی روزنامه‌نگاری آماتور می‌شناسند که بیش از 6 ماه است به صورت ثابت با رسانه‌ای کار می‌کنند و بیمه نشده؛ به ما اطلاع بدهند تا پیگیر کار بیمه چنین اشخاصی باشیم.

او همچنین گفت: همه همکاران‌تان را راهنمایی کنید تا در پایگاه اینترنتی سما ثبت‌نام کرده تا حداقل بیمه ابتدایی برا‌یشان لحاظ شود.

انتظامی همچنین نهایی شدن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را یک اتفاق انقلابی توصیف کرد که می‌تواند کمک بزرگی برای تغییر سیستم حکومتی ما از یک سیستم سنتی به سیستمی به روز باشد.

کد خبر : ۲۹۶۰۳۱