خبرگزاری کار ایران

«طبیعت بیجان؟» در خانه هنرمندان ایران، جان می‌گیرد

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت بیجان؟» جمعه ۲۳ مرداد، ساعت ۱۷، در نگارخانه استاد «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون حجت اعظم‌پور، محسن انجم‌شعاع، کژال فخری، حسین کرمی، آرش فتحی، شادی سعیدی، سارا صابری فومنی، مصطفی سلطانی، وجید امینی و همچنین امین فخارزاده و آتنا فریدونی به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه «طبیعت بیجان؟» دومین نمایشگاه گروهی نقاشی است که به کوشش امین فخارزاده به همراهی آتنا فریدونی برگزار می‌شود؛ در این نمایشگاه که در ادامه نمایشگاه گروهی «کپی‌رایت-‌سلف‌پرتره» که سال گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، شکل گرفته است و در آن حدود ۲۵ اثر رنگ روغن و اکریلیک با تکنیک غالب انتزاعی (فیگوراتیو-آبستره) به نمایش درمی‌آید.

این گروه تلاش دارد تا با تاکید بر روی طراحانه و نقاشانه‌بودن روند خلق اثر هنری به معنای واقعی هنر و نقاشی نزدیک شود. به گفته گردانندگان نمایشگاه، علامت سوال در عنوان «طبیعت بیجان؟»، برای ایجاد سوال از طرف گروه برای مخاطب بوده که دغدغه خود گروه نیز بوده است؛ سوال این است که چرا کلمه Still-life وقتی از انگلیسی به فارسی وارد شده، تبدیل به طبیعت بی‌جان شده است؟ در حالی‌که این واژه حتی به صورت تحت‌اللفظی نیز به معنی هنوز زندگی و یا زندگی ساکن است. به نظر می‌رسد هنرمند غربی درون اشیا، روح و زندگی را می‌دیده است تا آنجا که بسیاری از این هنرمندان حتی از اشکال اشیا در جایگاه فیگور نیز در نقاشی و طراحی بهره برده و به خلق اثر پرداخته‌اند.

هنرمندان این نمایشگاه به این سول پرداخته‌اند که چرا ما ایرانی‌ها واژه Still-life را طبیعت بی‌جان می‌خوانیم و در نمایشگاه پیش‌رو این سوژه را دست‌مایه کار قرار داده‌اند.

نمایشگاه «طبیعت بیجان؟» تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار، همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۹۶۶۳۹