خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار مطرح شد:

مزارشریف همزمان با ایران در کشورهای منطقه اکران می‌شود

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و شهدای دیپلماتیک؛ شنبه 24 مرداد در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حمزه‌زاده (رئیس سازمان سینمایی سوره) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت ساخت فیلم مزار شریف گفت: هدف اصلی فیلم «مزارشریف»، خونخواهی و رساندن فریاد مظلومیت شهدای مزار شریف است؛ چراکه در‌‌ همان برهه زمانی این احقاق حق شکل نگرفت. این فیلم به واسطه شرایطی که در منطقه وجود دارد و اسلام وهابی در حال صدمه زدن به اسلام ناب محمدی است، اتفاق بسیار مثبتی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم تلاش کنید این فیلم بیشتر دیده شود، اظهار داشت: ما در تلاش هستیم این فیلم هم‌زمان با ایران در چند کشور دیگر نیز اکران شود. خوشبختانه شنیده‌ایم رییس‌جمهور درباره این شهدا قول‌هایی داده‌اند. خانواده این شهدا در انتظار روزی برای نام‌گذاری این عزیزان نیستند و این ما هستیم که محتاج حضور دائمی یاد و خاطره آن‌هاییم.

وی با اشاره به اهمیت خبرنگاران ادامه داد: باور داریم که جنگ امروز، جنگ رسانه‌هاست و افسران و فعالان حوزه جنگ رسانه خبرنگاران هستند اگر بخواهیم بابت دقیقه دقیقه زحمات شما و رونقی که به بازار فرهنگ و هنر می‌دهید تشکر کنیم، این کار می‌سر نیست؛ چراکه این حجم زیاد، قابل جبران نیست. بنابراین آمده‌ایم ادب را به جا بیاوریم و با ابراز ارادت، از تلاش شما تشکر کنیم.

در ادامه این مراسم، سمیه حیدریان فرزند شهید کریم حیدریان متنی را به شرح زیر قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون....

سلام و صلوات به روح پاک امام راحل و شهدای اسلام و علی الخصوص شهدای غریب و مظلوم مزار شریف.. سلام به اهالی فرهنگ و رسانه و خبر نگاران شریف که در این جمع شرف حضور دارند. مفتخریم که اکران خصوصی فیلم مزار شریف با قدوم شما فرهیختگان عرصه فرهنگ و رسانه مزین گشته است. اکران این فیلم فرصتی است تا از خبرنگاران محترم و همچنین کارگردان ٬ تهیه کننده و همه عوامل اجرایی فیلم مزار شریف تجلیل و تکریم به عمل آید.

فیلم مزار شریف گفتار ناگفته‌هایی از مظلومیت ۱۷ساله پدران ما و راوی انسانیت و مظلومیت در مقابل افراطی‌گری و خشونت است. این فیلم تصویری واقعی از فجایعی است که حاصل تفکر خشک وجمود و متحجر طالبان است. تحجری که هر روز به یک نام ظهور و بروز می‌نماید؛ روزی به نام طالبان وروزی به نام داعش.

اما این خون پدران و جگر گوشه‌های ما بود که در برابر این تفکر جمود و باطل ایستاد و نماد ایستادگی مظلومیت وانسانیت ٬ در مقابل شقاوت ٬ خشونت و افراطی‌گری شد. جناب آقای برزیده و همکارانشان بعد از ۱۷ سال مهجوریت وغربت شهدای مزار شریف ٬ بار دیگر نام این شهدای فراموش شده را از قتلگاه‌شان ٬ یعنی کنج نمور و تاریک زیر زمین سر کنسولگری ایران در مزار شریف به متن جامعه کشاندند. کاری کارستان که در این ۱۷سال کسی جرات پرداختن به آن را نداشت.

بنده به همه آنهایی که انگ سفارشی بودن به این فیلم می‌زنند؛ عرض می‌نمایم ٬ که واقعا حرف شما درست است. این فیلم ٬ یک فیلم کاملا سفارشی است. این فیلم دقیقا سفارش دل ما بود به خدا و سفارش ما به خدا این بود که شهدای مظلوم واقعه مزار شریف از پرده غربت و مظلومیت خارج شوند...... حضور خبر نگاران شریف و متعهد این مرزو بوم را که دغدغه‌ای جز حق طلبی و حق جویی ندارند در این جمع مغتنم شمرده و درخواست دوستانه‌ای از محضر شما خوبان دارم. ما با کمک شما عزیزان است که می‌توانیم یاد ونام شهدای مزار شریف را زنده نگه داریم. چرا که قلم حقیقت گو و صدای قدرتمند شماست که باز تاب حقوق مظلومان است... لذا از شما عزیزان درخواست می‌نمایم با عنایت به رسالت خطیر وسنگینتان ندای مظلومیت و غربت شهدای دیپلمات فاجعه مزار شریف را همگام با اکران فیلم مزار شریف به گوش جامعه ونسل جوان ما برسانید...

همچنین در این مراسم از خانواده شهدای دیپلمات (شهید ریگی، شهید مجید نوری نیارکی، شهید نورالله نوروزی، شهید حیدرعلی باقری، شهید محمدعلی غیاثی، شهید محمدناصر ناصری، شهید رشید پایاب فلاح، شهید خبرنگار محمود صارمی و شهید کریم حیدریان) که در مزارشریف به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

کد خبر : ۲۹۷۵۵۴