خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس مادر مطرح شد:

مسئولان اشتغال زنان را جدی بگیرند

شرکت‌کنندگان در افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس مادر بر لزوم حضور پررنگ زنان در جامعه و اشتغال زنان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه گودرزی (دبیر جشنواره فیلم و عکس مادر) یکشنبه (25 مرداد) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: با اینکه این جشنواره اولین دوره خود را آغاز کرده اما استقبال خوبی شده است تا آنجا که بیش از هزار فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان استقبال ما را بر آن داشت تا تلاش کنیم سال آینده جشواره را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم از شمسی فضل‌الهی به پاس یک عمر فعالیت هنری به عنوان بازیگر و دوبلور و همچنین ایفای نقش مادر در فیلم‌های مختلف تجلیل شد.

فضل‌الهی بعد از دریافت لوح تقدیر و تندیس گفت: امشب در این مراسم باشکوه از برگزارکنندگان جشنواره و همه کسانی که بعد از مدت‌ها به یاد مادران سینمای ایران افتادند؛ تشکر می‌کنم.

وی با یادی از بازیگرانی همچون رقیه چهره آزاد، جمیله شیخی، حمیده خیرآبادی، مهری ودادیان و فهیمه راستکار ادامه داد: ما باید قدردان مادران خود باشیم. این دوران گذران است و با سختی یا آسانی می‌گذرد اما مهم این است که حواس‌مان باشد در این زندگی بیدار باشیم.

وی با اشاره به اینکه سینما باید در خدمت خانواده باشد؛ گفت: سینما باید به تحکیم بنیان خانواده کمک کند اما متاسفانه امروز می‌بینیم در بعضی آثار سینمایی نگاه به زندگی و خانواده تغییر کرده و این مساله مرا غصه‌دار می‌کند.

این هنرمند دوبلور افزود: هسته خانواده عبارت از مادر، پدر و فرزند است و آنچه امروز در فیلم‌ها کمتر شده؛ توجه به این سه ضلع اصلی درکنار هم است.

وی بعداز دریافت هدیه و عکسی که به یادگار از وی و پسرش گرفته شده بود از دستان مدیر موسسه پیش‌کسوتان هنرمند گفت: توجه به هنرمندان پیش‌کسوت بسیار مهم است و اینکه امروز موسسه‌ای تشکیل شده تا به هنرمندان در دورانی که امکان فعالیت زیاد ندارند کمک کند، بسیار قابل تقدیر است.

در بخش دیگری از این مراسم از ایران درودی (نقاش)، هنگامه قاضیانی (بازیگر)، حریر شریعت‌زاده (موسیقیدان)، پریسا خضابی (مجسمه ساز)، ترانه یلدا (معماری) و مهسا محبعلی (نویسنده) تقدیر شد.

ترانه یلدا هنرمند معمار بعد از دریافت تندیس خود با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: امروز باید زنان به مساله اشتغال اهمیت بدهند و مسئولان نیز باید فعالیت، اشتغال و حضور زنان را در جامعه جدی بگیرند.

وی افزود: امروز درصد زنانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند ۶۰ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهد اما متاسفانه بعد از تحصیل و در مرحله اشتغال این میزان بسیار کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از زنانی که تحصیل کرده‌اند مشغول به کاری نمی‌شوند.

ایران درودی؛ هنرمند نقاش  که قرار بود در این مراسم از او تقدیر شود به علت بیماری نتوانست در مراسم حضور پیدا کند و قرار شد تا در مراسم اختتامیه از وی تقدیر شود.

بعد از پایان مراسم افتتاحیه، فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی به نمایش درآمد.

کد خبر : ۲۹۷۸۲۷