خبرگزاری کار ایران

نمایش‌ آیینی کشور اندونزی در راه ایران

جشنواره آیینی و سنتی میزبان قدیمی‌ترین گروه نمایش آیینی کشور اندونزی می‌شود.

گروه «وایانگ» از مهمترین گروه‌های آیینی کشور اندونزی که میهمان پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی است، اجرایی آیینی را نیز که جنبه‌های پژوهشی ارزشمندی دارد در بخش‌های میهمان و بین‌الملل جشنواره روی صحنه ‌می‌برد.

به گزارش ایلنا، نمایش «رامایانا» به کارگردانی سی‌ دی‌آراتا محصول گروه وایانگ از کشور اندونزی قرار است در نخستین روز هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در تالار محراب روی صحنه برود.

این نمایش که شیوه اجرایی آن تکنیک سایه است داستان پادشاهی به نام رامانا است که پسرش به همراه فرزند و همسرش تصمیم می‌گیرد دربار را رها کرده و برای زندگی در طبیعت به جنگل برود اما این اقدام خوشایند پادشاه پدر نیست و تصمیم می‌گیرد آنها را با راه‌های جنون‌آمیز به دربار بازگرداند که در این راه اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

بازیگران این نمایش سی‌دی آرتا، سوپریانتو، ویگونا،‌ مورتیکا و پورنامیا هستند.

گروه «وایانگ» از مهمترین گروه‌های نمایشی آیینی کشور اندونزی است که سابقه حضور در رویدادهای بین‌المللی متعددی را در کارنامه دارد.

این گروه که میهمان پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی است؛ این اجرای آیینی که از جنبه‌های پژوهشی ارزشمندی برخوردار است را در جشنواره به صحنه می‌برد.

کد خبر : ۲۹۷۹۵۹