خبرگزاری کار ایران

پایان اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با تجلیل از مجید مجیدی

هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، با تقدیر از مجید مجیدی و تجلیل از شهدای رسانه عصر امروز سه شنبه 27مرداد پایان یافت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی کریمیان در مراسم اختتامیه این اجلاس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد؛ اظهار کرد: مهم‌ترین بحثی که در این اجلاس داشتیم، شعار «پیامبر رحمت، رسالت رسانه‌های مقاومت» بود که به یاری خداوند در سال آینده تمرکز جدی بر روی آن خواهیم داشت تا نسبت به معرفی اسلام واقعی و ارائه چهره رحمانی از پیامبر اسلام (ص) و شناسایی توطئه‌های دشمنان و مقابله با نقشه استکبار جهانی توفیق پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه گل سرسبد برنامه‌های هشتمین اجلاس، دیدار با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بود که مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند؛ اظهار داشت: سخنان رهبری منشوری اساسی برای فعالیت‌های رسانه‌ای ما محسوب می‌شود به همین دلیل کمیته‌ای در دبیرخانه اتحادیه تشکیل می‌شود تا فرمایشات ایشان را برای تدوین راهکارهای رسانه‌ای مورد استفاده قرار دهد.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه از همه شرکت کنندگان در این اجلاس تشکر می‌کنیم؛ گفت: خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و حضور خانواده ۹ نفر از شهدای خبرنگار که سال گذشته در جریان درگیری‌های منطقه به شهادت رسیدند در این اجلاس موجب برکات بسیار زیادی شده است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی رسانه‌های اسلامی، مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان است و همه ما آمادگی داریم تا در این راه به شهادت برسیم؛ این وعده را به خانواده شهدا می‌دهیم که در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

کریمیان با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره اتحاد در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند؛ خاطرنشان کرد: برپایی بازار فیلم‌های اسلامی هم می‌تواند به عنوان اتفاقی مهم در عرصه بین المللی محسوب شود زیرا در هیچ جای دنیا نمی‌توان بازاری را یافت که همه محصولات عرضه شده در آن پاک و حلال باشند و خانواده‌ها بدون دغدغه بتوانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با تاکید بر اینکه نمایشگاه تجهیزات رسانه‌ای هم تنها یک نمایشگاه نیست بلکه اهداف مهمی پشت آن قرار دارد؛ گفت: این نمایشگاه حرکتی جدید در ساخت وسایل فنی رسانه‌ای به منظور مدیریت صحیح در شرایط مختلف به ویژه شرایط بحرانی محسوب می‌شود.

در این مراسم در بخش رادیو‌ها از مستند رادیویی من یک دانش آموز هستم از رادیو دری ایران و در بخش اثر نمایشی رادیویی، برنامه محال هم ممکن است از رادیو مرکز قم تجلیل شد.

همچنین در بخش ویژه رادیویی با موضوع تکفیر اثر الموصل نهایی از رادیو الفرات عراق، در بخش اثر ترکیبی برنامه جورنال از رادیو رای العام، در بخش گفتگو محور رادیویی اثر خنداق الکلمه رادیو الکوثر عراق و در بخش اثر خبری رادیو خبر الجوله الاخباریه المسائیه از رادیو النور لبنان تجلیل به عمل آمد.

در بخش تلویزیون با موضوع اثر مستند، اثر عروسک کاموایی به کارگردانی عزت الله پرواز، مستند پل ساخته امیر حسین نوروزی، در بخش فیلم مستند اثر سفارت فلسطین به کارگردانی انعام حفادی از کشور لبنان و در بخش برنامه ترکیبی، برنامه نورتو از شبکه المنار حائز رتبه بر‌تر شدند.

در بخش برنامه‌های گفتگو محور برنامه صباح فلسطین از شبکه فلسطین الیوم، در بخش ویژه جشنواره با موضوع تکفیر، مستند مزدوران وارداتی به کارگردانی احسان رجبی، بخش بر‌ترین فیلم مستند، مستند داعش عنوانی جدید برای داستانی قدیمی ساخته حنیف راد از پرس تی وی، در بخش بر‌تر نمایشی اثر شهید محمد باقر صدر از شبکه آفاق عراق جایزه ویژه جشنواره را دریافت کردند.

در بخش بر‌ترین اثر نمایشی تلویزیونی سریال درب الیاسمین از شبکه المنار لبنان، در بخش جایزه ویژه نمایشی فیلم سر المدفون ساخته علی غفاری، در بخش گزارش می‌دانی دو گزارش می‌دانی سید مرتضی الموسی از شبکه الغدیر عراق و گزارش سمیر از شبکه المسیره یمن، در بخش پویانمایی، انیمیشن داستان سامرا اثر حسین سلطانی از ایران، در بخش کودک و نوجوان اثر اتل متل به کارگردان مصطفی محمودی و در بخش ویژه سایت‌های مربوط به سایت‌های رادیویی و تلویزیونی، سایت شبکه تلویزوینی المنار لبنان به عنوان اثرات بر‌تر معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از بلال زعرور از مرکز بیروت دولی لبنان و داریوش دالوند از شرکت آریا صنعت از ایران به عنوان دو غرفه بر‌تر در بخش بازار فیلم اسلامی تجلیل شد.

در این مراسم از شبکه المسیره به دلیل اطلاع رسانی منصفانه و صادقانه تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از سوی شبکه تمدن افغانستان از حجت الاسلام و المسلمین کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون اسلامی تجلیل به عمل آمده و به وی لقب مرد رسانه‌ای نخبه جهان اسلام داده شد.

همچنین  از خانواده شهید علی رشن، شهید حسین فاضل حسن و شهید علی قاسم از شبکه العهد عراق، شهید علی انصاری از شبکه الغدیر عراق، شهید حسن عبدالله از شبکه المنار لبنان، شهید خالد الوشلی از شبکه المسیره، شهید فضل مرتجی و شهید سامع العریان از شبکه الاقصی و همچنین از شهیده سرناشیم از شبکه پرس تی وی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۲۹۸۳۹۰