خبرگزاری کار ایران

آغاز سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در تئاتر شهر

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۰۵۲

پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاترشهر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با آغاز روز نخست شهریور ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر از ساعت 15:30 آغاز می‌شود.

بخش سمینار در نخستین روز خود با حضور و سخنرانی علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ داود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره و حمیدرضا اردلان دبیر سمینار برپا می‌شود.

همچنین در این روز داود فتحعلی بیگی درباره بدل پوشی،‌ آتول تیواری فعالیت‌های روایی - نمایشی در هندوستان و گرایش‌های آیینی از هند،‌ سم ازارت درباره انسان، شهر و معماری آیینی روی کاغذ از بلژیک،‌ ابوطالب مظفری درباره سنت‌های سوگواری مردان و زنان از افغانستان، رامتین شهبازی درباره مطالعه فرهنگ و طبیعت از منظر نشانه شناسی فرهنگی در اجرای شاهنامه خوانی، صدیقه جمشیدی درباره مفهوم زمان در متون و اجرای شبیه خوانی، الهام ذوالفقاریان درباره بررسی ساختارهای موجود در شبیه نامه‌ها با نگاهی بر ساختارهای چهارگونه متداول و حجت اسدیان درباره ذات تئاتر و نسبت آن با آیین از ایران _فلاند ارائه پژوهش می‌کنند.

در پنجمین دوره سمینار جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی قرار است پژوهشگرانی از کشورهای هندوستان، بلژیک، آلمان، تاجیکستان،‌ اتریش، اندونزی، لهستان،‌ فنلاند، ژاپن و ایران در خصوص آیین و سنت‌های فرهنگ کشورهای مختلف ارائه مقاله و پژوهش کنند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی‌بیگی از 4 الی 10 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز